همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: اسامی تیم منتخب دانمارک از سوی فدراسیون فوتبال این کشور اعلام شده است.

بازیکنان تیم ملی دانمارک در یورو 2012

مورتن اولسن که از سال 2000 به عنوان سرمربی با این تیم همکاری می‌کند، این نفرات را برای مسابقات یورو 2012 انتخاب کرده است.

بازیکنان تیم ملی دانمارک در یورو 2012

دانمارک در سال ۱۹۹۲ هنگامی که به عنوان تیم دوم گروه جایگزین یوگسلاوی شد که به دلیل جنگ داخلی از حضور در مسابقات باز مانده بود٬ کمتر کسی باور داشت بازیکنان دانمارکی که خود را برای تعطیلات تابستانی آماده می‌کردند٬ بتوانند شگفتی آفرین شوند.

این تیم با شکست فرانسه و هلند راهی فینال شد٬ در آن بازی آلمان را شکست داد و تاریخ ساز شد. پیتر اشمایکل و برادران لادروپ از ستارگان این مسابقات بودند.

از آن پس دانمارک سه بار دیگر به جام ملت‌های اروپا راه یافته که دو بار در مرحله گروهی حذف شده و یک بار تا یک چهارم نهایی بالا آمده است.

تیم دانمارک در مسابقات یورو 2012 که به طور مشترک در کشورهای لهستان اوکراین برگزار می‌شود، در گروه «B» با تیم‌های آلمان، هلند و پرتغال مسابقه می‌دهد.

فهرست بازیکنان تیم ملی دانمارک:

  • دروازه‌بانان: سورنسن (استوک‌سیتی)، اندرسون (گایلارد)، لیندگارد (منچستریونایتد)
  • مدافعان: یاکوبسن (کوبن‌هاون)، واس (گایلارد)، اگر (لیورپول)، کیائر (رم)، بیلند (نوردسیالند)، سیمون پولسن (آلکمار)، اوکور (نوردسیالند)
  • هافبک‌ها: کریستین پولسن (گایلارد)، یاکوب پولسن (میدتیالند)، ویست (نورنبرگ)، زیملینگ (بروخه)، کاهلنبرگ (گایلارد)، اریکسن (آژاکس)، سیلبرباوئر (یانگ‌بویز)، شونه (نایمخن)
  • مهاجمان‌: رامدال (بروندبی)، بنتنر (آرسنال)، کرون‌دلی (بروندبی)، میکلسن (نوردسیالند)، پدرسن (گرونینگن).
کد خبر 173135
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز