چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: فهرست بازیکنان منتخب تیم ملی سوئد از سوی فدراسیون فوتبال این کشور منتشر شده است.

بازیکنان تیم ملی سوئد در یورو 2012

اریک هامرن، سرمربی تیم ملی سوئد لیست 23 نفره تیم سوئد را برای حضور در مسابقات فوتبال یورو 2012 اعلام کرد.

بازیکنان تیم ملی سوئد در یورو 2012

تیم ملی سوئد بر خلاف موفقیت نسبی‌اش در دوره‌های مختلف جام جهانی، حضور چندان درخشانی در تاریخ جام ملت‌های اروپا نداشته است. این کشور نخستین‌بار در سال ۱۹۹۲ آن هم به لطف امتیاز میزبانی در بازی‌ها حضور پیدا کرد.

بهترین نتیجه‌ای که سوئد در جام ملت‌های اروپا به دست آورده، رسیدن به مرحله نیمه نهایی در همان سال بوده است. سه بار دیگر هم شرکت کردند اما فقط یک بار آن توانستند به یک چهارم نهایی راه یابند.

این تیم سابقه نسبتا خوبی در رقابت‌های جام جهانی دارد. یازده بار در جام جهانی حضور داشته اما فقط دو بار در مرحله گروهی حذف شده است.

بهترین عملکردشان در سال ۱۹۵۸ که میزبان بازی بودند، ثبت کردند. در آن دوره در فینال مغلوب برزیل شدند. سه بار دیگر هم به نیمه نهایی رسیدند که دو بار آن سوم (۱۹۳۴ و ۱۹۹۴) و یک بار چهارم (۱۹۳۸) شدند.

تیم ملی سوئد در یورو 2012 که به طور مشترک در کشورهای لهستان و اوکراین برگزار می‌شود، در گروه «D» با تیم‌های اوکراین، فرانسه و انگلستان مسابقه خواهد داد.

بهرنگ صفری، مدافع ایرانی‌الاصل باشگاه اندرلخت بلژیک، تنها بازیکن ایرانی است که در ترکیب تیم‌های اروپایی یورو 2012 به میدان ‌می‌رود.

وی در سال گذشته میلادی از باشگاه بازل سوییس به اندرلخت پیوست و قهرمانی سوپرکاپ سوئد به همراه باشگاه مالمو را در کارنامه دارد. بهرنگ 27 ساله است و متولد تهران!

لیست کامل بازیکنان تیم ملی سوئد:

  • دروازه‌بانان: ایساکسون (آیندهوون)، ویلاند (کپنهاگ)، هانسون (هلسینگ‌بورگ)
  • مدافعان: آنتونسون (بولونیا)، گرانکوئیست (جنوا)، ملبرگ (المپیاکو)، یوناس اولسون (وست‌برومویچ)، مارتین اولسون (بلکبرن)، بهرنگ صفری (اندرلخت)، لوستیگ (سلتیک)
  • هافبک‌ها: بیرامی (توئنته)، الم (الکمار)، هولمن (استانبول بلدیه‌‌سپور)، - کالستروم (لیون)، لارسن (ساندرلند)، اسونسون (الفسبورگ)، ورن‌بلوم (زسکا مسکو)، ویلهلمسون (الهلال)
  • مهاجمان: الماندر (گالاتاسارای)، هیسن (گوتنبرگ)، ابراهیموویچ (میلان)، روزنبرگ (وردربرمن)، تویوونن (آیندهوون).
کد خبر 173140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز