همشهری آنلاین: مجری طرح‌های بزرگراهی معاونت عمرانی شهرداری تهران گفت: متعاقب تکمیل باند کند روی‌جنوب تقاطع بزرگراه فتح با بزرگراه آزادگان و اتمام عملیات خاک برداری پل‌اصلی این تقاطع،‌ عملیات‌ احداث‌کوله‌ها و ستون‌های‌میانی با سرعت‌ مناسبی ادامه دارد.

قاسم مالدار در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر افزود: همزمان با این عملیات، قطعات پیش‌ساخته عرشه‌ فلزی پل‌اصلی در کارخانه مربوطه درحال‌ ساخت است تا بلافاصله پس‌ از فراهم‌ شدن شرایط فنی نصب‌عرشه به کارگاه پروژه منتقل شوند.

وی از پیشرفت 50‌ درصدی عملیات‌حفاری و بتن‌ریزی‌شمع‌ها در پل‌میانی روی رودخانه‌کن خبرداد و گفت: به‌موازات این عملیات، کوله‌های پل نیز درحال تکمیل‌شدن است.

مجری طرح‌های بزرگراهی معاونت عمرانی شهرداری تهران گفت: با اتمام عملیات ساخت ستون‌ها و کوله‌های پل تقاطع بزرگراه آزادگان با خط راه‌آهن تهران- تبریز، نصب تیرهای فلزی عرشه دراین تقاطع تا پایان ماه‌جاری آغاز می‌شود.

مسیر 15کیلومتری تندروهای بزرگراه آزادگان حدفاصل پل‌ فتح تا پل‌ شهیدکاظمی دارای چند تقاطع و دوربرگردان غیرهمسطح است که ساخت آن‌ها به‌دلیل کاهش مداخلات‌فنی، پیش‌از بهره‌برداری از مسیراصلی در دستور کار قرارگرفته است.

ادامه پروژه بزرگراه یادگار امام

مالدار همچنین از پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ عملیـات انتقـال‌ خاک در تراز منفی‌یک بزرگراه یادگارامام(ره) خبرداد و افزود: هم‌اکنون جبهه‌های کاری مختلف دراین بخش‌ از پروژه با سرعت‌مناسب در حال فعالیت‌است و علاوه بر اجرای‌عملیات تثبیت‌بستر، بتن‌پاشی و ایزولاسیون و نصب‌قطعات پیش‌ساخته دیواره‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به تلاش برای تأمین‌ روشنایی دسترسی‌‌های محلی و تراز منفی‌یک بزرگراه یادگارامام(ره) گفت: عملیات تأمین‌ روشنایی درسطح دسترسی‌های‌محلی، ظرف روزهای آینده به‌اتمام‌می‌رسد و این عملیات در تراز منفی‌یک نیز به‌تازگی آغاز‌شده است.

مجری طرح‌های بزرگراهی معاونت عمرانی شهرداری تهران با‌بیان‌اینکه عملیات‌ نصب علائم‌ ترافیکی نیز دردست اقدام است، افزود: اجرای روکش آسفالت‌ نهایی و خط‌کشی مسیر همزمان با اجرای آسفالت کل پروژه‌، چند روز مانده به آغاز بهره‌برداری رسمی از آن انجام می‌شود.

پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) حدفاصل پل دوربرگردان شهیدان تا خیابان امام‌ خمینی (ره) و سپس پشت‌ پادگان‌جی در دو تراز‌ صفر و منفی‌ یک در دستور کار قراردارد که تراز صفر یا همان دسترسی‌های‌ محلی آماده بهره‌برداری است و تلاش برای تکمیل‌ پروژه در تراز منفی‌ یک آن همچنان ادامه دارد.

کد خبر 173196
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز