گروه شهری: معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: بزرگراه شهید زین‌الدین تا قبل از بازگشایی مدارس به بزرگراه شهید خرازی متصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار همشهری، سیدمازیار حسینی روز گذشته در بازدید از پروژه بزرگراه شهید خرازی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: انتهای همت غرب بزرگراه شهید خرازی نامگذاری شده که بخش غربی شهید همت است و 14.5کیلومتر طول دارد.معاون شهردار تهران آخرین بخش از بزرگراه شهید خرازی را که بعد از وردآورد و در مجاورت پادگان شهید ناصر محمدی قرار دارد قطعه S20 معرفی کرد.

حسینی در ادامه اظهار داشت: از بلوار پژوهش که S16 نامیده می‌شود تا خیابان داروپخش که تقاطع S19 است برای شهر تهران نقش ترافیکی دارد اما از تقاطع خیابان داروپخش تا پادگان شهید ناصر محمدی که حدود7.5 کیلومتر است عملکرد ترافیکی زیادی ندارد اما برای اتصال بزرگراه به آزادراه نیاز بود این بخش تکمیل شود.

وی با بیان اینکه از این نقطه یعنی از کنار پادگان شهید ناصر محمدی که بعد از وردآورد قرار دارد به بعد در اختیار وزارت راه قرار می‌گیرد اظهار داشت: هم‌اکنون کار در حال انجام است و طی جلساتی که با وزارت راه داشتیم آنها اعلام کردند که این مسیر را به بهره‌برداری خواهند رساند.

معاون شهردار با بیان اینکه پنج‌تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهیدخرازی وجود دارد، گفت: این محور تا قبل از بازگشایی مدارس به بهره‌برداری خواهد رسید. وی در ادامه درخصوص بزرگراه شهید زین الدین بیان داشت: از پل پروین تا سه‌راه آزمایش حدود 5/5 کیلومتر است که به‌زودی تکمیل می‌شود و این مسیر که حدود 56 کیلومتر است بدون چراغ قرمز به بزرگراه شهید خرازی در غرب تهران متصل خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی مجموع بزرگراه و پل‌هایی که در محور همت غرب یا به‌عبارتی بزرگراه شهید خرازی قرار دارد به بالای 85 درصد رسیده است و اگر بخواهیم تنها پل‌های این محور را محاسبه کنیم پیشرفت فیزیکی آن 75درصد است. وی با اشاره به اینکه از خیابان داروپخش تا پادگان شهید ناصر محمدی هم‌اکنون عملکرد ترافیکی ندارد، گفت: به‌طور قطع با توجه به رشد ساخت و سازها در این محدوده درسال‌های آتی این قسمت نیز زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

معاون شهردار تهران به شرکت‌های تعاون مسکنی که در این محدوده و در منطقه22 حضور دارند اشاره کرد و گفت: پیش از این به‌دلیل نبود دسترسی ساخت‌وساز زیادی در این قسمت انجام نمی‌شد اما هم‌اکنون براساس طرح تفصیلی شهر تهران در این محور ساخت‌وساز توسعه می‌یابد و این محور نیازمند ایجاد دسترسی‌ها بود.

حسینی ادامه داد: منطقه22 تنها منطقه‌ای است که زیرساخت‌ها در آن پیش از افزایش ساخت‌وساز انجام شده است و به‌عبارتی رشد زیرساخت‌ها از توسعه ساخت‌وساز پیشی گرفته که این را به فال نیک می‌گیریم. وی درباره اینکه فضای سبز بزرگراه همزمان با تکمیل بزرگراه تکمیل خواهد شد، گفت: فضای سبز توسط شهرداری منطقه 22 انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به دکل‌هایی که درکنار پادگان شهید ناصر محمدی قرارداشت تصریح کرد: یکی از دلایلی که بزرگراه شهید خرازی دوتکه شد وجود دکل‌ها و معارضان بود که برخی از این دکل‌ها حفظ خواهد شد و قراردادها برای جابه جایی برخی دیگر منعقد شده است. معاون شهردار تهران ادامه داد: بزرگراه شهید خرازی تهران به وردآورد متصل و تاپایان امسال بیش از 95درصد شبکه بزرگراهی پایتخت تکمیل می‌شود.

کد خبر 173770
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز