چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌دلیل نگرانی از میزان افزایش حقوقشان دچار تشویش ذهنی شده‌‌اند.

علی ‌اکبر خبازها، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به خبرگزاری مهر گفت: با توجه به اینکه اغلب بازنشستگان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند به همین دلیل انتظار می‌رود دولت به ناله بازنشستگان که بلند شده توجه و افزایش حقوق آنان را حداقل براساس نرخ تورم اعلام کند. او با اشاره به اینکه متأسفانه دولت طی دو سال گذشته حقوق بازنشستگان را کمتر از تورم تعیین کرده است، توضیح داد:

این درحالی است که حدود 80 درصد بازنشستگان حداقل بگیر و دارای مشکلات بسیار زیادی هستند به‌ طوری که برای خرید نان خانواده خود نیز در مضیقه قرار دارند. براساس قانون، میزان افزایش حقوق بازنشستگان باید از سوی مجلس تعیین شود اما دو سال است که مجلس این کار را به دولت محول کرده است. رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در مورد انتخاب پنج نفر از اعضای هیأت دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان نیز تأکید کرد:

با شرایط و تورم موجود در جامعه امیدواریم اعضای هیأت دولت تکلیف حقوق بازنشستگان را تا پایان خرداد و براساس نرخ تورم مشخص و محاسبه کنند. بانک مرکزی نرخ تورم سال گذشته را 21 درصد اعلام کرده در حالی‌که نرخ تورم واقعی جامعه 45 درصد است. در هر حال انتظار داریم که حداقل نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی مورد نظر مسئولان و اعضای هیأت دولت قرار گیرد.

انتخاب پنج عضو کابینه

پنج عضو هیأت دولت، میزان افزایش حقوق بازنشستگی و وظیفه تمام بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح که تا پایان سال 1386 برقرار شده را تعیین می‌کنند. براساس خبری که در پایگاه اطلاع رسانی دولت، منتشر شد، هیأت وزیران به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، تصویب کرد که میزان افزایش حقوق توسط کارگروهی با مسئولیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی با رعایت قوانین و مقررات مربوط تعیین می‌شود.

گره‌گشایی

تأمین اجتماعی دو میلیون و 250 هزار مستمری بگیر اصلی و دو میلیون مستمری بگیر تبعی را تا آذر ماه پارسال تحت پوشش داشته‌است. گفته می‌شود که 80 درصد از این افراد حداقل بگیر هستند یعنی کمترین میزان تعیین شده برای مستمری را که پارسال 333 هزار تومان بود دریافت می‌کنند و مبلغ 82 هزار تومان هم حق همسان‌سازی‌(یارانه دولت) به آنها پرداخت می‌شود.

 

کد خبر 174048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز