همشهری‌آنلاین: مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد. تنها نماینده ایران باید برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف نماینده عربستان برود.

sepahan

مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ظهر امروز پنجشنبه با حضور نمایندگان هشت تیم شرکت کننده در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد که طی آن تیم فوتبال سپاهان تنها نماینده ایران باید در دو بازی رفت و برگشت به مصاف الاهلی عربستان برود.

بر این اساس تیم فوتبال سپاهان ایران که در مرحله یک هشتم نهایی موفق به شکست استقلال، دیگر نماینده ایران شده و با این مرحله گذاشته است، برای راهیابی به جمع چهار تیم برتر قاره کهن، باید در دو بازی رفت و برگشت از سد الاهلی عربستان بگذرد. سپاهان در مرحله گروهی نیرژز با الاهلی هم‌گروه بود. سپاهان دیدار رفت را در اصفهان برگزار می‌کند و در بازی برگشت در عربستان به مصاف حریف خود می‌رود.

از نکات جالب توجه در این مرحله حضور سه تیم از عربستان در بین هشت تیم برتر آسیا است. این اتفاق در حالی رخ داده است که تیم ملی فوتبال عربستان نتوانست جواز حضور در آخرین مرحله رقابت‌های انتخابی جام جهانی را کسب کند. همچنین حضور نداشتن حتی یک تیم از ژاپن، نکته جالب توجه دیگر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است.

در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هشت تیم حضور دارند که به صورت دو به دو و در دو دیدار رفت و برگشت با یکدیگر دیدار می‌کنند تا تکلیف چهار تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص شود.

سپاهان ایران برای رسیدن به این مرحله در مرحله گروهی تیم‌های الاهلی عربستان، لخویای قطر و النصر امارات را پشت سر گذاشت و با پیروزی دو بر صفر برابر استقلال موفق شد پا به این مرحله بگذارد.

الاهلی عربستان نیز که در مرحله گروهی با سپاهان هم گروه بود، توانست در دیدار تک حذفی مرحله یک هشتم نهایی در خانه الجزیره امارات و در ضربات پنالتی حریف خود را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی برسد.
الهلال عربستان در مرحله مقدماتی با تیم‌های پرسپولیس ایران، الغرافه قطر و الشباب امارات هم گروه بود و در نهایت توانستبه عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی پا بگذارد. الهلال در این مرحله هم با نتیجه‌ پرگل هفت بر یک ، بنی یاس امارات را در هم کوبید و به مرحله یک چهارم نهایی گام نهاد.

الاتحاد عربستان در گروه b مرحله مقدماتی با بنی یاس امارات، پاختاکور ازبکستان و العربی قطر هم گروه بود و پس از صعود از گروهش به عنوان تیم اول در خانه پذیرای پرسپولیس ایران شد و با برتری سه بر صفر برابر سرخپوشان به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

آدلاید یونایتد استرالیا که در مرحله یک هشتم نهایی با یک گل از سد ناگویای ژاپن گذشت، در مرحله گروهی مسابقات با بنیاد کار ازبکستان، یوهانگ استیلرز کره جنوبی و گامبا اوزاکای ژاپن هم گروه بود و به عنوان تیم اول صعود کرد.
بنیادکار ازبکستان نیز که با آدلاید یونایتد هم گروه بود، در مرحله یک هشتم نهایی با یک گل شئونگنام کره جنوبی را حذف کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

گوانگژ,ی چین دیگر تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی است که در مرحله گروهی تیم‌های کاشیوا ریسول ژاپن، چونبوک موتورز کره جنوبی و بوریرام تایلند را پشت سر گذاشت و در یک هشتم نهایی هم با نتیجه‌ یک بر صفر از سد اف سی توکیو گذشت.

در نهایت، اولسان هیوندای کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه‌ سه بر دو کاشیو ریسول ژاپن را از گردونه رقابت‌ها حذف کرد تا ضمن حذف آخرین نماینده ژاپن، خود به عنوان تنها نماینده کره جنوبی قدم به مرحله یک چهارم نهایی بگذارد. اولسان هیوندای در مرحله گروهی با تیم‌های اف سی توکیوی ژاپن، بریسبین استرالیا و بیجینگ گوان چین هم گروه بود.

براساس قرعه کشی صورت گرفته دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر برگزار خواهد شد:

* دیدار اول: الاتحاد عربستان - گوانگجوی چین
* دیدار دوم: سپاهان ایران - الاهلی عربستان
* دیدار سوم: آدلاید یونایتد - بنیادکار ازبکستان
* دیدار چهارم: اولسان هیوندای کره جنوبی - الهلال عربستان

مرحله نیمه نهایی:

* برنده دیدار اول با برنده دیدار دوم

* برنده دیدار سوم با برنده دیدار چهارم

دیدارهای رفت مرحله یک چهارم نهایی روز چهارشنبه 29 شهریورماه برگزار می‌شود و دیدارهای برگشت در روزهای سه‌شنبه یازدهم و چهارشنبه دوازدهم مهرماه سال جاری انجام خواهد شد.

کد خبر 174072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز