گروه اجتماعی: حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تأمین اجتماعی علاوه بر افزایش سالانه 100 هزار تومان افزایش یافت.

سعید مرتضوی، ‌مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی‌ با اعلام این خبر گفت: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که به حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران 200 هزار تومان اضافه شود.براساس خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی تأمین اجتماعی او افزود: با توجه به اینکه براساس کمک و مساعدت دولت و رئیس‌جمهور تعهدات دولت به صندوق تأمین‌اجتماعی در قالب واگذاری سهام 21 شرکت به ارزش 35 هزار میلیارد تومان انجام شده است،

شرکت جدیدی جهت اداره این سهام در شرف تشکیل است که از محل درآمد سهام این شرکت‌ها از ابتدای سال‌جاری به مجموع حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران مبلغ یکصد هزار تومان افزوده خواهد شد که از هفته تأمین‌اجتماعی( نیمه دوم تیرماه )پرداخت آن آغاز خواهد شد و امیدواریم با تکمیل برنامه‌های شرکت جدید تا پایان سال بتوانیم به حقوق و دریافتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران مبلغ 200 هزار تومان اضافه نماییم تا بخش قابل توجهی از مشکلات معیشتی این عزیزان مرتفع گردد.

افزایش حقوق بازنشستگان

با عملی شدن وعده مدیرعامل تأمین اجتماعی سال 91 برای تمامی بازنشستگان و مستمری بگیران این صندوق بیمه‌ای متفاوت از سال‌های دیگر خواهد بود. گروهی از فعالان بازنشسته این صندوق که از سال گذشته تلاش می‌کردند تا توجه دولت را به وخامت اوضاع معیشتی بازنشستگان جلب کنند بالاخره توانسته‌اند با جلب رضایت فقط مدیرعامل جدید بخش قابل توجهی از این مشکل را حل کنند. هر چند خود مدیرعامل اعلام کرده که این افزایش یکی از تأثیرات وصول طلب‌های این سازمان از دولت است.

یکی از ذی‌نفعان تأمین اجتماعی دو روز پیش در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه همشهری توضیح داده بود که روز یکشنبه در بابلسر و در اردوی بازنشستگان تأمین اجتماعی مدیرعامل خواهد آمد و خبر افزایش 100 هزار تومانی مستمری و حقوق را رسما اعلام خواهد کرد.به گفته‌ او برای انتشار این خبر می‌بایست تا روز یکشنبه صبر شود اما احتمالا مدیرعامل صلاح دیده که این خبر را زودتر و در تهران منتشر کند.

افزایش حقوق دولتی

براساس قانون موجود در کشور دولت هر سال یک‌بار حقوق و مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی را افزایش می‌دهد این افزایش سالانه شامل حال بازنشستگان کشوری نیز می‌شود، پیش‌بینی بازنشستگان تأمین اجتماعی این بود که با توجه به افزایش حقوق 15 درصدی کارکنان دولت به همین میزان نیز حقوق بازنشستگان افزایش خواهد داشت اما اقدام مدیرعامل تأمین اجتماعی شوک شادی آوری برای بازنشستگان به‌حساب می‌آید.

فصل جدید در خدمات درمانی

مدیرعامل تأمین اجتماعی معتقد است‌ خدماتی که در بخش درمان به بیمه شدگان ارائه می‌شود تابلوی تمامی خدماتی است که این صندوق ارائه می‌دهد و یکی از مهم‌ترین شکایت‌های مردم در بخش درمان کمبود نیروی انسانی است به همین دلیل تلاش شده‌است تا تعداد قابل توجهی نیروی کار در زمینه بالینی از جمله پزشک، پرستار، ماما و دیگررشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی به استخدام صندوق تأمین اجتماعی در بیایند.

با جذب این نیروها به مراکز درمانی ضمن اجرای تکلیف قانونی و ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی، کیفیت خدمات نیز به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت که امیدواریم این مسئله باعث افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان از خدمات درمانی شود.

سعید مرتضوی ضمن بازدید از حوزه محل برگزاری آزمون استخدامی صندوق تأمین اجتماعی با اشاره به استقبال گسترده از این آزمون، این مسئله را نشان‌دهنده اعتماد داوطلبان به آینده شغلی مطمئن در بخش‌های درمانی و بیمه‌ای صندوق تأمین اجتماعی دانست و افزود: در این دوره تعداد 5777 نفر در دو بخش بیمه‌ای و درمانی جذب صندوق تأمین اجتماعی خواهند شد و با اضافه‌شدن این افراد به جمع خانواده بزرگ تأمین اجتماعی فصل جدیدی از خدمتگزاری به بیمه‌شدگان در قالب خدمات نوین در دو حوزه درمانی و بیمه‌ای آغاز می‌شود.

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی ضمن اعلام این مطلب که نتایج اولیه آزمون استخدامی ظرف مدت یک هفته بعد از برگزاری آزمون، اعلام خواهد شد افزود: در این مرحله دو برابر ظرفیت، برای انجام مصاحبه علمی و گزینش مقدماتی معرفی خواهند شد که درصورت پذیرفته شدن در این مرحله، با استفاده از اختیارات مدیرعامل، مصرح در ماده 7 قانون گزینش در نیمه دوم تیر ماه سال‌جاری فعالیت خود را در مراکز درمانی و بیمه‌ای صندوق تأمین اجتماعی آغاز خواهند کرد.

مرتضوی تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون را بیش از 98 هزار نفر اعلام کرد و افزود: پذیرفته شدگان برای اشتغال در 21 رسته شغلی به مراکز درمانی و بیمه‌ای سراسر کشور معرفی می‌شوند که بیش از 60 درصد این نیروها در رشته‌های شغلی پزشکی و پیراپزشکی و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جدیدالاحداث مناطق مختلف کشور از جمله مناطق محروم به کار گرفته می‌شوند.

وی از افتتاح بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ماهشهر و یاسوج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با جذب نیروهای مورد نیاز این دو مرکز درمانی بزرگ، آرزوی دیرینه جامعه کارگری و بازنشستگی این دو شهرستان و شهر‌های مجاور تحقق یافته و شاهد افزایش پوشش خدمات درمانی در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

کد خبر 174130
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز