سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان استرالیایی ابزار جدیدی را به عنوان جایگزین دریچه قلب بر روی بیماران با موفقیت آزمایش کردند این دریچه جدید نیازی به عمل جراحی قلب باز ندارد

جایگزین دریچه قلب، بدون جراحی

به گزارش مهر،‌ این ابزار که "دریچه لوتوس" نام دارد، وقتی درون قلب قرار می‌گیرد مانند گل باز می‌شود و می‌توان به راحتی موقعیت آن را در قلب تغییر داد.

پزشکان بیمارستان موناش در استرالیا ادعا می‌کنند آزمایش‌های پیشرفته‌ای را انجام داده و جان 11بیمار را که از تنگی آئورت یا کوچکی و تنگی دریچه اصلی قلب رنج می‌بردند نجات دادند.

این جراحی بر روی زنی انجام شد که به دلیل ضعف بدنی زیاد توانایی تحمل جراحی قلب باز را نداشت. همچنین این شیوه بر روی بیماران کم سن و سال مبتلا به این بیماری نیز انجام شده است.

در این شیوه با ایجاد حفره‌ای درکشاله ران، سیمی به سوی قلب بیمار هدایت می‌شود که در انتهای آن دریچه قلبی جایگزین قرار داده شده است.

این آزمایش که موفقیت 100 درصدی را در پی داشته است برای نجات جان بیماران قلبی مسن‌تر نیز نوید بخش است.

یک زن 86 ساله یکی از بیمارانی بود که تحت این جراحی قرار گرفت.



ایان مردیت مدیر بخش قلب بیمارستان موناش گفت: در ارائه این شیوه جدید درمانی ،از دانشگاه هاروارد و کلینیک مایو در آمریکا سبقت گرفتیم.

به گفته وی تشخیص تنگی آئورت در افراد مسن اغلب مانند تشخیص مراحل پیشرفته سرطان است.

وی افزود: بیش از نیمی از افراد مبتلا به تنگی دریچه آئورت و تنگی نفس ناشی از آن، طول عمرشان کمتر از 12 ماه است و فقط حدود دو سوم از این بیماران می‌توانند دوسال بیشتر عمر کنند.

جایگزین دریچه قلب، بدون جراحی

کد خبر 174441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز