همشهری آنلاین: مدیرکل اداره تدوین، نظارت و صدور پروانه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری گفت: در طرح تفصیلی شهر تهران ضوابط مختلفی برای ساخت پارکینگ در املاک زیر 200 متر و املاک با متراژ بیشتر دیده شده است.

سید مجتبی طبقی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه در فصل 12 طرح جامع تفصیلی تهران بر چگونگی تامین پارکینگ تاکید شده است، اظهار داشت: براساس ضوابط این طرح، املاک زیر 200 متر ملکف به تامین کسری پارکینگ خود در محدود و شعاع تعیین شده تا زمان دریافت پایان کار بوده، املاک بالای 200 متر نیز باید در همان ملک خود به ازای هر واحد یک پارکینگ احداث کنند.

طبقی به بی‌رغبتی سرمایه گذاران برای ساخت پارکینگ اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع با قواعدی همچون طرح تشویقی حل نمی‌شود و در طرح تفصیلی راه حل‌های دیگری برای آن اندیشیده شده است که امیدواریم با اجرای آن استقبال سرمایه گذاران برای مشارکت در ساخت پارکینگ افزایش یابد.

مدیرکل اداره تدوین، نظارت و صدور پروانه از سخت گیری طرح تفصیلی برای تامین پارکینگ خبر داد و افزود: در این طرح حتی شاید شرایط در برخی موارد برای شهروندان سخت تر شده باشد تا شهری منظم و مطابق با استانداردهای شهرسازی داشته باشیم.

کد خبر 174474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز