همشهری آنلاین: رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به ناکافی بودن میزان بودجه وام شهریه برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، خواستار تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار برای وام شهریه دانشجویان علوم پزشکی شد.

دکتر فرهاد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کلیه اعتبار تخصیصی برای وام شهریه سال 90 جذب شده است، اظهارکرد: میزان این اعتبار حدود 7 میلیارد و 100 میلیون تومان برای دانشجویان شهریه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی بود که کلیه آن جذب شده است.

وی با تاکید بر اینکه با این میزان بودجه تخصیصی، فقط دو هزار و 369 متقاضی معادل کمتر از 10 درصد تقاضاها وام شهریه دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای پاسخگویی به کلیه تقاضای دانشجویان به اعتبار بیشتری نیاز است، چرا که بیش از 50 درصد دانشجویان شهریه پرداز متقاضی دریافت وام شهریه هستند.

جعفری با اشاره به تخصیص حدود 7 میلیارد و 100 میلیون تومان بودجه برای ارائه وام شهریه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال 90، گفت: البته با توجه به میزان شهریه ای که این دانشجویان پرداخت می‌کنند تنها می‌توان 10 درصد تقاضاها را پوشش داد، بر این اساس اگر 20 میلیارد تومان در این زمینه اختصاص داده شود می‌توان کلیه تقاضاها را پوشش داد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: باید توجه داشت که میزان شهریه دانشجویان علوم پزشکی قابل مقایسه با دانشجویان دانشگاه‌های دولتی نیست، چرا که میزان شهریه دانشجویان مقاطع کاردانی در دانشگاه‌های دولتی با شهریه دانشجویان دکتری دندانپزشکی در واحدهای بین‌الملل بسیار متفاوت است.

کد خبر 174475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز