همشهری آنلاین: به گفته معاون فرهنگی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، بر اساس این چارچوب ممکن است نوع رنگ مانتوی دانشجویان نیز تعریف شود.

عصمت سوادی در گفتگو با مهر، از تعریف و تصویب چارچوب حجاب و عفاف در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: برخی دانشجویان هنوز نمی دانند چگونه باید از نظر پوششی در دانشگاه حاضر شوند، بنابراین واحد علوم تحقیقات در این زمینه قصد تعریف چارچوبی قانونی و مصوب برای حجاب دانشجویی دارد.

وی که بر این باور است با اجبار دانشجویان به رعایت حجاب نه تنها نمی توان نتیجه گرفت، بلکه به نتیجه عکس هم می رسیم، اظهار داشت: این چارچوب در جلسه شورای فرهنگی علوم تحقیقات تعریف و در قالب مصوبه ای، قانونی خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، پس از تصویب چارچوب حجاب، این قانون روی سردرهای دانشکده ها به منظور اطلاع رسانی دانشجویان نصب خواهد شد.

سوادی با توجه به گرمای هوا اعلام کرد که دانشجویان از نظر معاونت فرهنگی الزامی به پوشیدن مانتوی مشکی ندارند اما نباید از مانتوهای دارای رنگهای زننده در محیط آموزشی دانشگاه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حتی حاضریم رنگ مانتو را هم برای دانشجویان تعریف کنیم، ادامه داد: اگر لازم باشد در این زمینه ابعاد حجاب و حتی رنگ لباس را هم تعریف می کنیم.

این مقام مسئول واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی درباره برخورد با دانشجویانی که حجاب را در چارچوب دانشگاه رعایت نمی کنند، گفت: نظر من این است که در مرحله اول نباید دانشجویان را به کمیته انضباطی معرفی کرد، چه بسا ممکن است این دانشجو هنوز تفهیم نشده باشد و با این دسته از دانشجویان ابتدا در دفتر فرهنگی صحبت و آنان را تفهیم می کنیم.

سوادی تاکید کرد که بعد از این مرحله اگر به احتمال یک درصد دانشجویی باشد که قصد داشته باشد نوع پوشش نامناسب را به دانشجویان دیگر تسری دهد، به کمیته انضباطی معرفی خواهد شد.

معاون فرهنگی واحد علوم تحقیقات خاطرنشان کرد 99 درصد دانشجویان در همان مرحله اول به مهمترین نکات درباره حجاب توجه و عمل می کنند.

کد خبر 174496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز