جمعه ۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد رویانیان با بیان اینکه اشتباه کرده که به فوتبال آمده است گفت: دولت امسال یک قران به پرسپولیس و استقلال نداده است و این از مشکلات ما است.

رویانیان

به گزارش ایسنا، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره نظرش نسبت به عدم رعایت قانون سقف قرارداد توسط پرسپولیس گفت: همه انگار یادشان رفته که سال‌های گذشته چه قراردادهایی می‌بستند، حالا که من آمدم و راستش را گفتم و اعلام کردم که سقف را رعایت نمی‌کنم، 10 ـ 15 روز است که مرا می‌کوبند. هیچ کسی این قانون را رعایت نمی‌کرد. ظاهرا راست گفتن هزینه دارد و ما مشغول پرداخت این هزینه هستیم.

 وی گفت: همه می‌گفتند که سقف را رعایت می‌‌کنیم، اما در واقع این کار را انجام نمی‌دادند. الان بعضی از باشگاه‌ها مجبورند که سقف را رعایت کنند و حتی قراردادهای زیر سقف مصوب ببندند. باشگاه‌هایی همچون گهر زاگرس یا صبای قم. صبا الان که آسیایی شده، نمی‌تواند هزینه سنگینی برای بستن تیمش بکند، ما هم نمی‌توانیم بکنیم، اما مجبوریم. پرسپولیس 30 میلیون یا دست کم 25 میلیون نفر هوادار دارد که البته از هواداران استقلال بیشتر است. برای برآورده کردن انتظار‌های این تعداد هوادار مجبوریم تیم خوبی ببندیم. علی فتح‌الله‌زاده مدیر عامل باشگاه استقلال مجبور است که چک بدهد تا به هزار بدبختی جایگاه تیم را حفظ کند. میلیون‌ها آدم می‌‌خواهند پرسپولیس و استقلال خوبی را ببینند، نمی‌شود همه تیم‌ها بازیکنانشان را بگیرند و بازیکنانی که مانده‌‌اند و کسی آن‌ها را نخواست، ما بگیریم. فشار روی امثال پرسپولیس نسبت به صبا بیشتر است. صبا طرفدار زیادی ندارد، اما تیم خوبی است.

 رویانیان که کمی عصبانی هم شده بود، ادامه داد: مدیر عامل باشگاه که نمی‌تواند بنشیند و فقط تماشا کند، دولت امسال یک قران هم به پرسپولیس و استقلال نداده است و این از مشکلات ما است. مگر در برنامه پنجم توسعه، نیامده که دولت حق هیچ گونه کمکی به باشگاه‌ها ندارد. خب، با این حساب اگر باشگاه نتواند خودش پول در نیاورد چه کار کند؟ چرا اصلا وجود دارد؟ چرا من را به عنوان مدیر عامل سر کار گذاشته‌اند؟ من از زمانی که به پرسپولیس آمده ام تنها 4.5 میلیارد تومان از دولت گرفته‌ام. تراز مالی باشگاه در سال قبل مشخص است و به هر کدام از مسئولان فدراسیون و یا سازمان بازرسی که آن را خواستند، تحویل می‌دهم.

 وی خاطر نشان کرد: پرسپولیس سال گذشته تیمش را با 10 و نیم میلیارد تومان بسته است، الان 15 تا 20 درصد افزایش قیمت‌ها هم که طبیعی است. دولت هم پولی به ما نداده است. پرسپولیس هم که اصلا تیم پایه‌ای ندارد. پس با این وضعیت ما باید دست روی دست بگذاریم و اوضاع را تماشا کنیم؟ ما محکوم به خرید بازیکن هستیم. البته اگر من سه سال مدیر عامل پرسپولیس باشم، کار را به گونه‌ای به جلو می‌برم که بعد از سه سال این طور بازیکن نخرم و پرسپولیس از داشته‌هایش در تیم‌های پایه استفاده کند.

 رویانیان خطاب به منتقدانش، گفت: نباید به جای کمک به یکدیگر به هم بتازیم. مدیرعامل پرسپولیس باید چکار کند، وقتی که قانون می‌گوید خودت مجبور هستی پول در بیاوری. هر چند در این مدت به من توهین هم شد، اما من، فتح‌الله‌زاده را بزرگ خودم می‌دانم. همه در فشار هستیم و باید به یکدیگر کمک کنیم. پیش از این قرار بود نیمی از هزینه‌های پرسپولیس را دولت تامین کند و نیمی را خودمان با درآمدزایی کسب کنیم. بنابراین بخشی که باید خودم تامین کنم را از طریق برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و جذب اسپانسر باید به دست بیاورم. کجای این موضوع خلاف است؟

 مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به این که انتقادها بیشتر معطوف به این بود که شما بازار نقل و انتقالات را گران کرده‌اید و سطح نرخ بازیکنان را افزایش داده‌اید، اظهار کرد: از کجا این را می‌دانید؟ کسی که می‌گوید فلان بازیکن با یک میلیارد و اندی به پرسپولیس رفته، قطعا خودش پیشنهاد یک میلیاردی به آن بازیکن داده که حالا مثلا من با 50 یا 100 میلیون تومان بیشتر آن بازیکن را جذب کردم، چه کسی می‌داند که من با ارقام میلیاردی بازیکن گرفته‌ام، ملاک و معیارشان چیست؟ امسال با افزایش سقف قرارداد به اضافه متعلقات آن 550 میلیون تومان حداکثر مبلغ دریافتی یک بازیکن است. اما پارسال که من نبودم، آقایان با ارقام 700 یا 900 میلیون تومانی و یک میلیارد تومانی تیمشان را بستند.

 رویانیان در واکنش به این که آیا با تعهد به پرداخت مبالغ کلان در آینده درگیر بدهی‌های سنگین مالی غیر قابل پرداخت نمی‌شوید؟ تصریح کرد: متاسفانه بدون بررسی صحبت‌هایی را در این باره مطرح می‌کنند. حتی دیدم بعضا روسای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و یک بار هم وزیر ورزش و جوانان برابر افکار عمومی به نوعی عنوان کردند که ما رقم‌های بالایی را به بازیکنان داده‌ایم! این مسئولان کجا از من مدرک خواستند که به آن‌ها نداده‌ام؟ یک کسی گفته بود شاید از ارث پدرش بوده، اما من همین جا می گویم که کل خانه پدری‌ من در لب خط راه‌آهن قم 49 متر است. بچه‌های من همین الان مستاجر و بعضا بیکارند. خودم از یکجا حقوق دریافت می‌کنم، اما متاسفانه اتهام می‌زنند که رویانیان میلیاردی هزینه می‌کند.

 وی ادامه داد: من امسال شش ـ هفت بازیکن ملی‌پوش گرفته‌ام، این هنر ما است.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، افزود: اگر الان فتح‌الله‌زاده اذیت می‌شود به این خاطر است که نمی‌تواند هزینه‌ها را تامین کند و فشار روی او هم زیاد است. من اتهام پرداخت ارقام میلیاردی که به تیم ما بسته‌اند را قبول ندارم. این که می‌گویند که بازار را خراب کرده‌ام را قبول ندارم. نباید منتقدین ناپخته توهین کنند. می‌گویند سازمان بازرسی کل کشور در سازمان لیگ مستقر شده، اما این نمی‌تواند درست باشد، چون سازمان لیگ یک بخش خصوصی است و بنابراین سازمان بازرسی نمی‌تواند به آنجا ورود کند! سازمان بازرسی به باشگاه پرسپولیس بیاید درباره هزینه‌های ما سوال بپرسد، قدمش روی چشم ما. من از سازمان بازرسی می‌‌خواهم که این کار را انجام دهد، اما در مجموع باید بپذیریم که خصوصی شدن باشگاه‌ها که یک قانون است، تنها راه حل این مشکلات خواهد بود. وقتی دولت پول ندهد، مسلما من باید به فکر درآمدزایی بیشتر باشم. اول می‌گویند خودت خرج کن بعد دوباره انتقاد می‌کنند چرا خرج کردی؟! آقای بهروان رئیس سازمان لیگ به شایعات توجه نکن. شما پیش من بیا یک نسخه از قراردادهایم را بگیر و نگاه کن و ببین که ما چگونه عمل کردیم.

 رویانیان در واکنش به این که آیا تعیین قانون سقف قرارداد و سپس خلاف آن عمل کردن نوعی دور زدن قانون نیست، ‌اظهار کرد: این دور زدن همیشه وجود داشته، اما امسال به یکی دیگر به جمع مدیر عامل‌ها اضافه شده و در این باره راست گفته است، از من انتقاد می‌کنند. من اگر مدیر عامل باشگاه استقلال، سایپا و یا گهر زاگرس هم بودم، همین کارها را می‌کردم.

 وی در باره دادن خودرو به بعضی از بازیکنان و این که گفته است اگر لازم باشد به بازیکنان پرسپولیس هواپیما هم خواهد داد، گفت: درست است، من خودرو داده‌ام، اما این گونه بوده که مثلا قرارداد را 500 میلیون تومان نوشتیم و 200 میلیون تومان آن را خودرو تعیین کردیم. من برنامه‌های زیادی برای اسپانسرینگ باشگاه پرسپولیس دارم. من می‌‌خواهم هزار تا از این خودروها را وارد کنم. متاسفانه یکی گفته بود پول بنزین را صرف باشگاه پرسپولیس می‌کند، اما نمی دانند که پول بنزین مستقیم از جایگاه سوخت به حساب خزانه دولت می‌رود. قسم می‌خورم که دکتر احمدی نژاد یک قران هم تاکنون به من نداده است. تعجب می‌کنم از این که حتی بزرگ‌تر‌های فوتبال از این صحبت‌ها می‌کنند.

 وی ادامه داد: من اشتباه کردم که به فوتبال آمدم. اما اگر الان هم بروم باز هم تصمیم اشتباهی گرفتم، وقتی از پرسپولیس می‌روم که هیچ بدهی نداشته باشم. من عاشق رفتن از این فوتبال هستم. من پرسپولیس را برای قهرمانی نبستم، بلکه تیمی را در شان پرسپولیس بسته‌ام و معتقدم که شان پرسپولیس چنین تیمی است.

رویانیان با بیان این که بهتر است قانون سقف قراردادها برداشته شده و ارزش گذاری ریالی بازیکنان در سطوح مختلف اعلام عمومی شود، اظهار کرد: ما باید این مرز سقف قراردادها را برداریم، اگر این کار را بکنیم دیگر کسی دزد و خلافکار نمی‌شود. الان اگر از طریق اینترنت جست‌وجو کنید قیمت تمام بازیکنان دنیا مشخص و اعلام شده است. هیچ چیز پنهانی وجود ندارد. حال چرا این قضیه در ایران وجود ندارد؟ بهتر است رنج قیمت بازیکنان را اعلام کنند و مثلا بگویند بازیکنی همچون سید جلال حسینی در سطح اول بوده و حداکثر قیمتش فلان مبلغ است یا علی کریمی ستاره است و قیمتی دیگر دارد. تعیین سقف قرارداد فقط موجب دروغگویی و خلافکاری می‌شود و شرایطی را ایجاد می‌کند تا باشگاه‌ها بیش از سقف تعیین شده با بازیکنان توافق کنند.

 وی گفت: باور کنید مبلغ قرارداد تمامی بازیکنان پرسپولیس برای این فصل را در قالب جدولی مشخص نوشته‌ام و بارها خواسته‌ام آن را در رسانه‌ها اعلام کنم، اما با این جوی که وجود دارد می‌ترسم این کار را بکنم. دوستانم گفتند که اگر چنین کنید می‌گویند خلاف کرده‌اید. کفاشیان و بهروان هم هنوز فرصت نکرده‌اند که پیش آن‌ها بروم و توضیحاتم را بیان کنم.

 مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به این که ظاهرا باشگاه سایپا اعلام کرده کریم انصاری فرد هنوز رضایت نامه‌اش را از این باشگاه نگرفته است؟ گفت: من هم شنیده‌ام. اما نمی‌دانم چه رسمی است که این کار را می‌‌کنیم. من مساله را به اطلاع سایپا می‌رسانم تا خودشان تصمیم بگیرند. وقتی در قرارداد بازیکنی نوشته‌اند او می‌تواند در انتهای فصل از باشگاه جدا شود و الزامی برای ماندن در سایپا ندارد، خب بازیکن چه کار خطایی انجام داده است؟

 رویانیان درباره وضعیت مصطفی دنیزلی و احتمال حضور برونو متسو یا کالدرون در پرسپولیس، گفت: دنیزلی انسان بزرگی است. او در تماسی به من اعلام کرد که می‌خواهد وقتی به پرسپولیس بر می‌گردد یک دنیزلی تمام عیار باشد. بنابراین اجازه خواست تا بیشتر فکر کند. بعد از مدتی به من گفت بعید است با مشکلاتی که دارم بتوانم به پرسپولیس بیایم. شما از طرف من به مردم اعلام کن که دنیزلی خودش توافق با پرسپولیس را پس گرفته است. او به من گفت هر پولی که تاکنون گرفته‌ام، آنچه مربوط به یک نیم فصل از لیگ بوده حلال است و مابقی را بر می‌گردانم. حتی او گفت پول دریافتی مربوط به نیم فصل هم به خاطر نتایج ضعیفی که گرفته‌ام می‌تواند تغییر کند.

 رویانیان از آخرین مذاکره‌اش با دنیزلی در ظهر امروز ( جمعه 2 تیر) خبر داد و گفت: ساعت 13:30 امروز آخرین مذاکره را با دنیزلی خواهیم داشت تا او پاسخ قطعی را برای آمدن یا نیامدن به پرسپولیس بدهد. برونو متسو به فرانسه رفت و منتظر جواب ما است. کالدرون هم منتظر پاسخ پرسپولیس است. با یک مربی بزرگی دیگر هم فردا یا پس فردا مذاکره می‌کنم، چون مساله سرمربیگری پرسپولیس بسیار مهم است و به نمایندگی از هواداران باید این کار بزرگ را با دقت فراوان انجام دهم.

 رویانیان درباره استفاده از مربی ایرانی در کادر فنی پرسپولیس نیز، گفت: ما مربیان پرسپولیسی زیادی در داخل کشور داریم. امثال علی دایی آدم کوچکی نیستند. مربیانی همچون حمید استیلی و افشین پیروانی که ما با هم دوست هستیم هم مربیان خوبی هستند، اما الان بستر و ظرفیت کار به گونه‌ای است که ما باید از یک مربی بزرگ خارجی در پرسپولیس استفاده کنیم تا در آینده فرصت استفاده بیشتر از مربیان داخلی را پیدا کنیم.

 وی در واکنش به صحبت‌های امیر قلعه نویی مبنی بر این که پرسپولیس بیشتر از استقلال از دولت پول‌ گرفته است، خاطر نشان کرد: قلعه نویی از بزرگ‌ترین مربیان ما است. او می‌داند که من دوستش دارم. واقعیت این است که پرسپولیس کمتر از استقلال از دولت پول گرفته است.

 مدیر عامل باشگاه پرسپولیس درباره تمدید قرارداد علی کریمی و شرطش برای ماندن مازیار زارع در این تیم، ‌اظهار کرد: کریمی دیروز قراردادش را با ما سفید امضا کرد. او درباره موضوع مازیار زارع تا الان به من چیزی نگفته است. علی کریمی بازیکن بزرگی است که نباید حتی او را با توانمندترین بازیکنان حال حاضر فوتبالمان مقایسه کنیم. درست است که قراردادش را سفید امضا کرده، ولی من به او پول کافی می‌دهم. برای کریمی نمی‌توان مبلغی را تعیین و او را با بازیکنی مقایسه کرد.

 رویانیان در پایان با بیان این که اشتباه کرده که از لفظ «فوق کهکشانی» برای پرسپولیس استفاده کرده، یادآور شد: این صحبت‌ها بر سر بمب ترکاندن و از این جور حرف‌ها اصلا درست نیست و من یک بار گفتم که پرسپولیس را فوق کهکشانی می‌بنندم که همین جا می گویم که اشتباه کرده‌ام و بابت این جمله عذرخواهی می‌کنم. ما باید یک تیمی در شان پرسپولیس ببندیم، ‌اگر قهرمان شد خوشحال می شویم، اما خطاب به هواداران می‌گویم که توقع نداشته باشید این تیم همه حریفان را شکست دهد. اگر آن گونه باشد که معنای برد و باخت در فوتبال زیر سوال می‌رود.

کد خبر 174735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز