مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از یک دهه تلاش، قایق جدید پرنده مینیاتوری برقی توانست اولین پرواز آزمایشی خود را بر روی دریاچه‌های منجمد فنلاند به انجام برساند

قایق پرنده

به گزارش ایسنا، قایق فلای‌نانو(FlyNano) یک طراحی جدید برای هواپیمای شخصی سبک با وزن کمتر از 70 کیلوگرم است که به معنی عدم نیاز به گواهینامه برای استفاده از آن است.

نمونه پیش‌ساخت فلای‌نانو در اولین پرواز آزمایشی خود بر روی دریاچه هپاری فنلاند توانست برای چند ثانیه در فضا معلق بماند.

طول بال این هواپیما در مقایسه با دیگر هواپیماهای برقی بسیار کوچک بوده و از لحاظ بهره‌وری مانند هواپیماهای بدون موتور است.

به ادعای آکی سوکاس، سازنده این محصول، حداکثر سرعت این هواپیما 140 کیلومتر بر ساعت، محدوده پروازی آن تا 64 کیلومتر بوده و تا سه کیلومتر قابلیت ارتفاع گیری دارد.

این هواپیما به شکل سنتی از اطاقک پرواز یا حتی شیشه جلو برخوردار نبوده، از این رو خلبان باید از کلاه ایمنی لبه دار و حتی عینک‌های سنتی پرواز استفاده کند.

فلای‌نانو از ساختار کامپوزیتی الیاف کربن ساخته شده است. طول بال این هواپیما نزدیک به پنج متر، از دماغه تا دم 3.5 متر و ارتفاع آن 1.3 متر است. بیشینه وزن برخاست این محصول 200 کیلوگرم است.

قایق پرنده

طرح مفهومی فلای‌نانو سال گذشته در نمایشگاه تجاری آئرو 2011 در آلمان ارائه شد و قرار بود ابتدا با موتور احتراقی کار کند.

با این حال به دلیل پیشرفت‌های بیشتر در موتورهای الکتریکی طی سال گذشته، این تصمیم به شکل یک نیروی باتری تقریبا ساکت‌تر ارتقا پیدا کرده است.

اولین گروه این محصول که شامل 35 فروند است، از سال 2013 با قیمت ابتدایی 32 هزار یورو وارد بازار خواهد شد.

کد خبر 174858
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز