گروه حوادث: فرار دختر نوجوان از صحنه مرگ مادر و برادرش، پلیس را در برابر معمایی عجیب قرار داده است.

کارآگاهان و بازپرس پرونده در جست‌وجوی این دختر نوجوان هستند تا با یافتن او پرده از راز مرگ مادر و برادرش بردارند.
21 مرداد ماه سال 89 مأموران کلانتری 140 تهران در جریان مرگ مرموز مادر و فرزندی در خیابان آیت‌الله کاشانی قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که زن 39ساله به نام فاطمه و فرزند 10ساله‌اش به نام مهدی به طرز مرموزی جان باخته‌اند و این در حالی بود که طبق نظریه پزشکی قانونی، چند روزی از مرگ این مادر و فرزند می‌گذشت.

مرگ این مادر و کودک مأموران را در برابر یک معمای پیچیده قرار داد. روی بدن قربانیان هیچ اثری که علت مرگ آنها را مشخص کند دیده نمی‌شد. مأموران در نخستین مرحله به تحقیق از خانواده قربانیان دست زدند. مادر فاطمه گفت: دخترم مدت‌ها بود که همراه پسر و دختر 13ساله‌اش به نام ریحانه زندگی می‌کرد و ما گاهی به آنها سر می‌زدیم. چند روز بود که از آنها هیچ خبری نداشتیم.

چندبار با تلفن خانه‌شان تماس گرفتیم اما هیچ‌کس جواب نمی‌داد؛ به همین‌خاطر نگران شدیم و به خانه دخترم رفتیم اما هیچ‌کس جواب آیفون را نداد. ناچار شدیم از کلیدساز برای باز کردن در خانه کمک بخواهیم و زمانی که وارد خانه شدیم جسد فاطمه و پسرش را داخل اتاق خواب پیدا کردیم و فورا پلیس را در جریان قرار دادیم اما هرچه خانه را گشتیم ریحانه، نوه بزرگم را پیدا نکردیم.

نامه اسرارآمیز

ناپدید شدن مرموز دختر 13ساله، پلیس را در برابر معمای دیگری قرار داد. اینکه او در زمان مرگ مادر و برادرش کجا بوده و آیا از راز مرگ آنها خبر دارد؟ مأموران در ادامه بررسی‌ها دریافتند که مادر خانواده یعنی فاطمه دارای مشکلات روحی و روانی شدید بوده و به همین‌خاطر تحت نظر پزشک متخصص قرار گرفته بود.

بنا به گفته پزشک معالج، او دچار نوعی بدبینی بسیار شدید نسبت به اطرافیان خود حتی پدر و مادر و همسر خود بوده است به همین خاطر نتوانسته به زندگی مشترک با شوهرش ادامه دهد یا اینکه نزد پدر و مادرش برود به همین دلیل پدر و مادرش بعد از جدایی او برای وی خانه‌ای خریده بودند تا در آنجا با بچه‌هایش زندگی کند. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت مأموران نامه‌ای را در خانه قربانی پیدا کردند که نشان می‌داد زن خانواده به نوعی از زندگی گلایه داشته است.

این نامه احتمال اینکه وی به‌خاطر مشکلاتش تصمیم به خودکشی به همراه دختر و پسرش گرفته بود را قوت می‌بخشید. بنابراین مأموران حدس زدند که وی قصد داشته علاوه بر زندگی خود به زندگی دختر و پسرش هم خاتمه دهد اما دختر نوجوان او وقتی از تصمیم مرگبار مادرش باخبر شده از خانه فرار کرده است.

با مطرح شدن این فرضیه کارآگاهان عملیات جست‌وجو برای یافتن ردی از ریحانه، دختر ناپدیدشده را آغاز کردند. مأموران به تحقیق از همه مراکز درمانی، مراکز بهزیستی و کلانتری‌ها دست زدند اما هیچ اثری از او پیدا نکردند. سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت:

با وجود تحقیقات صورت گرفته از سوی کارآگاهان اداره یازدهم، تاکنون هیچ سرنخی در اختیار پلیس قرار نگرفته است؛ برای همین مجوز چاپ عکس ریحانه از سوی قاضی شهریاری، بازپرس پرونده صادر شده است تا با پیدا شدن او گره این پرونده باز شود. وی افزود: از کسانی که از محل زندگی این دختر خبر دارند درخواست می‌شود اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 51055511 و 51055611 در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند تا در تحقیق از او راز این پرونده جنایی فاش شود.

کد خبر 174893
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز