همشهری آنلاین: سرپرست جدید سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز فرایند برگزاری کنکور سراسری سال 91 از روز پنجشنبه 8 تیر ماه، از پذیرش620 هزار داوطلب در کنکور 91 خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی امروز،5 تیر ماه در اولین نشست خبری خود در سمت سرپرست سازمان سنجش با اشاره به برگزاری کنکور سراسری 91 برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم، نیمه حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیام نور، غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌های ویژه فرهنگیان از 8 تیرماه، گفت: برای شرکت در این آزمون یک میلیون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از یک میلیون داوطلب در کنکور 91، گفت: از این تعداد 639 هزار و 982 داوطلب زن و 426 هزار و 159 داوطلب مرد ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای هر گروه آزمایشی مختلف کارت ورود به جلسه جداگانه صادر می‌شود، خاطر نشان کرد: بر این ا ساس برای یک میلیون و 192 هزار و 293 داوطلب کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح روز پنج شنبه 8 تیرماه، گفت: گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر روز پنجشنبه هشتم تیرماه، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه 9 تیرماه، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه 9 تیرماه و گروه آزمایشی علوم انسانی در روز صبح شنبه 10 تیرماه در سراسر کشور به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

توکلی با بیان اینکه پس از قرائت پاسخنامه‌ها در قرنطینه و محاسبه نمرات خام و تراز شده هر داوطلب نتایج آنان به صورت کارنامه از 15 مردادماه اعلام می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته میتوانند از 17 تا 23 مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتیب تقدم علاقه اقدام کنند.

مشاور سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتایج نهایی کنکور از 15 تا 17 شهریور ماه در طریق سایت سازمان سنجش خبر داد.

کد خبر 175160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز