سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین نسخه از ارزان‌قیمت‌‌ترین تبلت جهان در هندوستان رونمایی شد.‌ تبلت "آکاش 2" که نسبت به نسخه پیشین برتری‌هایی داشته و با قیمت 40 دلار به فروش خواهد رسید.

آکاش 2

دولت هندوستان امیدوار است این تبلت ارزان‌قیمت بتواند به بهبود آموزش و دسترسی به اینترنت در این کشور کمک کند. نسخه جدید این تبلت از پردازشگر پرسرعت‌تری برخوردار بوده و اپلیکیشن‌های جدیدتری که توسط دانشجویان و استادان ساخته شده‌اند به آن افزوده شده است.

این نسخه جدید از تبلت ارزان "آکاش" که نسخه اول آن در اکتبر 2011 عرضه شد،‌ روز گذشته توسط موسسه فناوری هند یا IIT در بمبئی معرفی شد.

"کاپیل سیبال" وزیر توسعه منابع انسانی هند در کنفرانسی ویدیویی اعلام کرد این تبلت جدید که ویژگی‌های آن نسبت به نسخه قبلی ارتقا پیدا کرده و در عین حال قیمت ارزان آن حفظ شده، ‌قدمی جدید در مسیر تحقق رویاهای هندوستان برای تامین تبلت‌های مورد نیاز میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو است.

آکاش 2

در مراسم رونمایی از این تبلت، ‌چهار دستگاه از تبلت آکاش 2 به روسای کالج‌های مهندسی VJTI، پونا،‌ بمبئی و MES Pilai اهدا شد. انتظار می‌رود این تبلت‌‌ها در دسامبر 2012 وارد بازار شود. دولت هندوستان قصد دارد علاوه بر تولید تعدادی از این تبلت‌ها ویژه دانشجویان مهندسی،‌پنج میلیون تبلت دیگر برای تامین نیازهای دانش‌آموزان و دانشجویان کالج‌ها تولید کند.

پردازشگر این تبلت جدید از 366 به 800 مگاهرتز ارتقا یافته و عمر باطری آن از کمتر از دو ساعت به سه ساعت افزایش یافته است. همچنین حساسیت سطح لمسی این تبلت نیز افزایش پیدا کرده‌است.

بیش از 150 نفر از استادان دانشگاه، ‌مهندسان و دانشجویان مهندسی در تولید این تبلت همکاری داشته‌اند. تغییرات ایجاد شده در این تبلت باعث شده دانشجویان بتوانند از آن برای استفاده از کلاس‌های درسی ویدیویی و تعاملی استفاده کرده و از کلاس در تست‌های آنلاین شرکت کنند.

کد خبر 175290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز