همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر برقراری امنیت در کنکور 91، گفت: تامین امنیت محوطه حوزه‌های امتحانی، پروسه ارسال و توزیع سوالات بر عهده نیروی انتظامی است.

سید جلال طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه نیروهای حراستی و حفاظتی حوزه‌های امتحانی مسئولیت مستقیم امنیت آزمون را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعاتی نیز به صورت محسوس و نا محسوس در حفظ امنیت آزمون همکاری دارند.

مصادیق تخلف در کنکور و نحوه برخورد با متخلفان کنکوری

وی با اشاره به نحوه برخورد با هرگونه تخلف در کنکور 91، گفت: برای داوطلبان بر اساس تخلفی که انجام دهند حکم صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار تخلف محسوب می‌شود، اظهارکرد: ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون، تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون و ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی از جمله موارد تخلف است.

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها از دیگر موارد تخلف است، تصریح کرد: همچنین هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون، افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد، از دیگر موارد تخلف است.

مراحل و نحوه برخورد با تخلفات کنکوری

وی با اشاره به صدور حکم به مجازاتها، گفت: بر اساس تخلفی که توسط داوطلب انجام شده است مجازاتهای متفاوتی در نظر گرفته شده است.

طباطبایی افزود: با این وجود اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال، محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد و جریمه نقدی از جمله موارد مجازات است.

وی ادامه داد: چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی می‌باشد.

آزمون سراسری سال 91 از صبح فردا پنجشنبه 8 تیر آغاز و تا روز شنبه 10 تیر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 175442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز