همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تورم در بخش اجاره بها به تورم عمومی نزدیک است، دلایل اجرای طرح تعزیراتی و ممنوعیت افزایش بیش از 15 درصدی اجاره بها را اعلام کرد.

ابوالفضل صومعلو در خصوص تاثیر تورم در افزایش اجاره بها اظهار داشت: اطلاعات نادرست در این مدت، اجاره بها را افزایش داد و متقاضیان مسکن هم به شدت از این وضعیت ناراضی بودند؛ بنابراین موضوع تعزیرات از سوی دولت مطرح شد تا بازار مسکن کنترل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تایید افزایش تورم عمومی درکشور و تاثیر آن در بخش مسکن افزود: بنده معتقدم که تورم عمومی اگر 20 درصد است، اجاره هم نزدیک به آن است؛ برای همین بود که ما نرخ تعزیرات را 15 درصد اعلام کردیم زیرا این عدد نزدیک به واقعیت است.

وی با بیان اینکه درصدی از مالکان قیمت‌ها را با تورم افزایش نمی‌دهند، بیان کرد: بخشی از مالکان خارج از برنامه دولت قیمت‌ها را تعیین می‌کنند؛ بنابراین قیمت‌ها باید طوری تعیین می‌شدند که این دسته از مالکان ضرر نکنند.

صومعلو با اشاره به مالکانی که قیمت‌ها را بیش از تورم افزایش می‌دهند، گفت: این دسته از مالکان هم اجاره بها را حتی بیش از تورم در نظر می‌گیرند که اگر ما می‌خواستیم قیمت حداکثر 17 درصد را تعیین کنیم، قیمت‌ها را از این پایین تر در نظر نمی‌گرفتند.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به مهر گفت: به همین جهت در نشست‌های کلی به عدد 15 رسیدیم و گرچه در گذشته عدد 14 درصد را برای حداکثر افزایش قیمت در نظرگرفته بودیم اما در نهایت این عدد تعیین شد تا نزدیک به واقعیت باشد.

اجرای طرح تعزیراتی مسکن از دو روز پیش در تهران آغاز شد، براساس این طرح مالکان نمی‌توانند اجاره بها را بیش از 12 تا 15 درصد نسبت به قرارداد سال گذشته افزایش دهند. سال گذشته هم دولت این طرح را اجرایی کرده بود اما در نهایت در سال جاری باز هم اجاره بها افزایش یافت.

کد خبر 175476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز