همشهری آنلاین: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بخشنامه‌ای به تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و مؤسسات دولتی دستورالعمل اجرایی بیمه عمر و حوادث کارکنان و بازنشستگان دولت را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش دبیر خانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، هیئت وزیران کلیه سازمان‌ها و مؤسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را موظف کرد، کلیه بازنشستگان و مستخدمان رسمی(ثابت) خود را مشروط بر آنکه قانوناً در قبال حوادث تحت پوشش بیمه دیگری نباشند به شرط مشارکت بیمه شده در سود حاصل از قرارداد، بیمه حادثه وفوت به هر علت بیمه نمایند.

بر اساس این مصوبه سرمایه بیمه برای هر نفر بابت فوت به هر علت و نقص عضو یا از کار افتادگی دائم در اثر حوادث حداکثر بیست میلیون ریال و برای یک دوره پنج ساله از سال 1384 تا پایان سال 1388 با حق بیمه ماهانه 12 هزار ریال برای هر نفر بدون در نظر گرفتن سقف سنی خواهد بود.

همچنین در صورت نقص عضو یا از کارافتادگی جزیی یا دائم در اثر حوادث طبیعی از مبلغ بیست میلیون ریال طبق جدول نقص عضو مورد عمل سازمان بازنشستگی کشوری به بیمه شده پرداخت خواهد گردید.

این مصوبه می‌افزاید یک دوم حق بیمه سالانه بازنشستگان توسط دولت و از مبلغ مابقی دو سوم توسط بازنشستگان و یک سوم توسط صندوق‌های بازنشستگی مربوط پرداخت می‌شود و حق بیمه سهم مستخدم بازنشسته توسط صندوق بازنشستگی ذی‌ربط از حقوق بازنشستگی وی کسر و به حسابی که سازمان مذکور اعلام می‌نماید هر ماه واریز می‌گردد.

همچنین مفاد قراردادهای بیمه دستگاه‌های دولتی که قبلاً بر حسب مجوزهای قانونی تنظیم و به مورد اجرا گذاشته‌شده همچنان معتبر خواهد بود.

کد خبر 17549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز