همشهری‌آنلاین: «اسوه تواضع»، یادنامه نخستین سالگرد رحلت حاج شیخ محمد علی صدوقی و میلاد موعود مجموعه‌ای از سخنرانی‌‌های آن زنده‌یاد منتشر شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین این یادنامه که با عنوان «اسوه تواضع» منتشر شده است، مشتمل بر 9 سرفصل؛ در سایه سار پدر، از زبان خود (بیان خاطرات و زندگینامه ایشان برای نخستین بار)، از نگاه خانواده، از نگاه دیگران، از نگاه مردم، از 11 تیر 90 تا 11 تیر91، سوگ سروده ها، از منظرمطبوعات و ...است و تلاش شده است تا از ابعاد مختلف، زندگی و کارنامه فعالیت ها و مبارزات حجت الاسلام و المسلمین محمد علی صدوقی مورد بررسی و واکاوی همه جانبه قرار گیرد.

پورمحمدی، مجیدانصاری، عبدالواحدموسوی لاری، علی اکبر محتشمی پور، سید محمد رضوی یزدی، علی اکبر آشتیانی، محمدشریعتی دهاقان، سید محمود دعایی، سیدمهدی امام جمارانی، سید علی خاتمی، فلاح زاده، مصطفی معین، حبیب الله بی طرف،، علی اکبر اولیا، محمد رضا تابش، غلامعلی سفید و بسیاری از چهره‌های ملی و استانی دیگر در این اثر مطلب دارند که همزمان با دهم و یازدهم تیر توزیع و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

در این یادنامه، تصاویر و ناگفته های از این شخصیت روحانی برای نخستین بار منتشر و دراختیار محققان و پژوهشگران و مردم قرار خواهد گرفت.

عالم پرهیزکار و خدمتگزار فداکار اسلام و ایران و دوستدار مردم، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی، سحرگاه یازدم تیرماه 1390 در سالروز شهادت شهید محراب و همراه و هم راز حضرت امام و خدمتگزار فداکار و صدیق اسلام و مردم و انقلاب، آیت الله حاج شیخ محمد صدوقی قدس سره و نیز در سالروز رحلت بانوی فداکار و پرهیزکار، مادر ارجمندش، به دیدار آنان شتافت و در جوار رحمت حق آرام گرفت.

 بر اساس همین گزارش کتاب دیگری که در ارتباط با آن زنده‌یاد انتشار یافته است کتاب "مولود موعود" حاوی سخنرانی‌ها وخطبه‌های حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی (ره) امام جمعه فقید یزد ، در موضوع  مهدویت واعتقاد شیعه به آن وظهور ولی عصر (ارواحنا فداه) منتشر شد .

 این کتاب به مناسبت پانزدهم شعبان۱۴۳۳ هجری قمری -میلاد یگانه منجی عالم بشریت - ویازدهم تیر ماه۱۳۹۱ مصادف با سی امین سالگرد شهادت آیت الله شهید صدوقی واولین سال رحلت جانگداز یادگار برومندش حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی با همت "انتشارات فرهنگ منهاج" و "دفتر شهید محراب آیت الله صدوقی" گرد آوری ، تدوین و منتشر شده است.

این کتاب در قطع خشتی و شمارگان دو هزار جلد منتشر شده و شامل شش فصل با موضوعات : اهمیت وشرافت نیمه شعبان ومولود آن ؛مفهوم غیبت وغیبت صغری وکبری ؛حقیقت معنای انتظار ؛فلسفه وحکمت ظهور ؛جهان پس از ظهور واقدامات مصلح جهانی  وموضوع مهدویت واهمیت آن می باشد. شایان ذکر است که مخاطبین این سخنرانی ها عموم اقشار جامعه بوده اند وعمده این مطالب در وقت ضیق خطبه های نماز جمعه بیان گردیده است .حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی (ره)همواره از انحطاط اخلاق در جامعه وبازیچه شدن اعتقادات مذ هبی مردم از جمله موعود گرایی نگران بود واین دغدغه را می توان در سخنرانیها وخطبه های متعدد نماز جمعه ایشان ملا حظه کرد.

عالم پرهیزکار و خدمتگزار فداکار اسلام و ایران و دوستدار مردم،حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی، سحرگاه یازدم تیرماه 1390 در سالروز شهادت شهید محراب و همراه و هم راز حضرت امام و خدمتگزار فداکار و صدیق اسلام و مردم و انقلاب، آیت الله حاج شیخ محمد صدوقی قدس سره و نیز در سالروز رحلت بانوی فداکار و پرهیزکار، مادر ارجمندش، به دیدار آنان شتافت و در جوار رحمت حق آرام گرفت.

کد خبر 175557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز