مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت هلندی در نظر دارد در راستای نخستین گام به سوی تاسیس یک کولونی دائم، مسافرانی را تا سال 2023 روانه مریخ کند

سکونت انسان در مریخ

به گزارش ایسنا، به گفته مسئولان این شرکت، پروژه موسوم به Mars One در آوریل سال 2023 چهار فضانورد را بر روی سیاره سرخ پیاده می‌کند.

پس از آن اعضای جدید، هر دو سال یک‌بار به کولونی تازه‌ تاسیس وارد شده و هیچ یک از آنها هرگز به زمین باز نخواهند گشت.

شرکت پیشرو امیدوار است یک ماهواره ارتباطی و ماموریت تجهیزاتی را در سال 2016 روانه سیاره مریخ کرده و سپس کاوشگر عظیمی را در سال 2018 به این سیاره پرتاب کند.

این کاوشگر مکان‌های مناسب برای احداث کولونی جدید را شناسایی می‌کند و سپس شرکت Mars One اجزای اسکان همچون واحدهای زیستگاه، تجهیزات پشتیبانی‌کننده زندگی و یک کاوشگر دیگر را در سال 2020 به مریخ می‌فرستد. این دو کاوشگر زمینه لازم برای ورود نخستین انسان‌ها در سال 2023 را فراهم می‌کنند.

مسئولان این پروژه همچنین در نظر دارند اجزای متعددی را بر روی موشک حاملSpaceX's Falcon پرتاب کنند که انتظار می‌رود در زمان آغاز اوج‌گیری قدرتمندترین وسیله پرتاب‌ جهان لقب گیرد. این موشک هنوز در مرحله طراحی بوده و بنا بر اعلام مقامات SpaceX، نخستین پرواز آزمایشی آن می‌تواند تا ابتدای سال آینده به وقوع بپیوندد.

نخستین گروه فضانوردان در سال 2013 گزینش می‌شوند و اگرچه این شرکت چند هفته پیش از طرح خود خبر داده، از ژانویه سال 2011 به برنامه‌ریزی سری برای اجرای آن اشتغال داشته است.

شرکت مجری هزینه شش میلیارد دلاری را برای اسکان چهار فضاپیما بر روی مارس تخمین زده و ابراز اطمینان کرده که قادر است بودجه لازم برای اجرایی کردن این برنامه را با حمایت مالی شرکت‌ها تامین کند.

مسئولان این شرکت همچنین قصد دارند با خلق بزرگ‌ترین تبلیغات رسانه‌ای حول این پروژه هزینه آن را تامین کنند.

به گفته آنها، هر فرد در سراسر جهان می‌تواند فرایند آماده‌سازی این سفر و همچنین روند اسکان بر روی مریخ را نظاره کند. آنها با شرکت‌های فضایی خصوصی متعددی در سراسر جهان مذاکراتی داشته و دست کم یک تجهیزکننده بالقوه را برای هر بخش از کولونی ایمن کرده‌اند.

به گفته جرارد هوفت، فیزیکدان نظری و برنده جایزه نوبل، به نظر می‌رسد این پروژه تنها راه تحقق رویای بشر برای کاوش در فضای خارج است.

این شرکت هلندی، البته نخستین سازمان اعزام انسان به مریخ نخواهد بود زیرا باراک اوباما از مقامات ناسا خواسته است که بر روی اعزام فضانوردان به سیاره سرخ تا اواسط دهه 2030 متمرکز شوند و موسس SpaceX نیز امیدوار است شرکت وی ظرف 10 تا 20 سال ‌آینده مسافران انسانی را روانه این سیاره کند.

کد خبر 175664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز