همشهری آنلاین: هفته هنر استان گلستان در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است و در حاشیه این برنامه، نبی‌الله مصدق از هنرمندان این استان 18 اثر حجم که با چوب خلق شده را در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران به معرض تماشا گذاشته است.

مجسمه

به گزارش همشهری آنلاین، مصدق که کار ساخت مجسمه‌های چوبی را از کودکی آغاز کرده درمورد سابقه خلق این مجسمه‌ها گفت: من از کودکی یعنی زمانی که 10 ـ12 ساله بودم تراشیدن چوب را برای ساخت مجسمه‌های چوبین آغاز کردم.

حتی یادم می‌آید زمانی که دبستان می‌رفتم برای به دست آوردن فرم‌های انسانی و جانوری چوب‌ها را می‌تراشیدم.

این هنرمند گلستانی افزود: من برای خلق این آثار نیاز به تنه درختان تنومند دارم و به همین علت از چوب گردو استفاده می‌کنم البته گاهی نیز از چوب‌های دیگری نظیر گلابی نیز بهره می‌گیرم.

وی در مورد استفاده از فرم های ایرانی ـ اسلامی برای ساخت حجم هایش گفت: من از فرم های ایرانی ـ اسلامی برای خلق آثارم استفاده می‌کنم و حتی فضای نقالی خوانی را که تا به حال وارد حجم نشده برای نخستین بار به این حوزه راه دادم.

مجسمه‌ها فضایی با الهام از هنر ایرانی را دنبال می‌کنند. البته نا گفته نماند از فرم های مشبک و اسلیمی هم خیلی بهره گرفتم.

وی افزود: فضای حاکم بر آثارم به نوعی نزدیک به پست مدرن هستند و سبک آثار خیال پردازانه و سورئالیسم است ولی با سبک و سیاق شخصی خودم و با بهره‌گیری از فرم های ایرانی.

مصدق ادامه داد: من مواد دیگری را غیر از چوب هم تجربه کرده‌ام ولی علاقه شخصی‌ام برای ساخت حجم‌ها چوب است و آن هم چوب گردو.

پس از اتمام کار به علت اینکه مواد شیمیایی بعد از مدتی می‌شکند و سست می‌شود از پوششی که با موم عسل و چربی حیوانی درست شده کار را صیقل می‌دهم.

وی با اشاره با بازتاب خوب هفته‌های هنر در تهران و استان گفت: برپایی هفته‌های هنر در تهران کار بسیار مناسبی است زیرا شهروندان تهرانی با گوشه‌ای از فرهنگ و سنت‌های آن خطه به صورت نمادین آشنا می‌شوند و فضای پیش بینی شده فرهنگسرای نیاوران برای برپایی این هفته‌ها بسیار مناسب است.

گالری این مجموعه یکی از بهترین گالری‌ها است و محیط خوبی برای ارایه آثار هنری دارد.

کد خبر 175958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز