گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از محرومیت 886راننده متخلف در تابستان امسال خبر داد و با اشاره به پیش‌بینی افزایش قابل ملاحظه بار ترافیک در تعطیلات پایان هفته گفت: رانندگانی که انحراف به چپ و راست داشته باشند ضمن اعمال قانون و دریافت نمره منفی، احضارشده و به‌دلیل انسداد مسیر به‌شدت با آنها برخورد می‌شود.

سردار اسکندر مؤمنی با اشاره به اینکه در روزهای تعطیل تابستان میزان سبقت و انحراف به چپ و راست و تردد در شانه خاکی افزایش می‌یابد، به ایسنا گفت: بر این اساس مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی خصوصا در ایام تعطیلات آتی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها شامل، تیم‌های کنترل محسوس و نامحسوس، دوربین‌های نظارتی و بازرسان نامحسوس، ضمن برخورد با این دسته از رانندگان متخلف و اختصاص نمره منفی به آنها به‌دلیل انجام تخلفات حادثه‌ساز و سد معبر نسبت به احضار آنها اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه طرح تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در دو‌مرحله اجرا می‌شود، ادامه داد: مرحله اول اجرای این طرح که از 31خردادماه آغاز شده است با 30هزار نفر نیرو، 10هزار تیم گشتی و 20فروند بالگرد در حال انجام است.

او سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ را جزو بیشترین تخلفات رانندگان در تابستان امسال خواند و گفت: برابر تدابیر ابلاغی برخورد با هشت تخلف عمده در تابستان امسال شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم‌استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، صحبت با تلفن همراه حین رانندگی، حرکت با دنده‌عقب در بزرگراه‌ها، توقف دوبله و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، حرکت در پیاده‌رو و عبور از چراغ قرمز در دستور کار مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی قرار دارد.

مؤمنی تأکید کرد: این دسته از رانندگان بدانند اگر در صحنه به‌دلیل حجم ترافیک امکان برخورد با آنها وجود نداشته است قطعا پس از پایان تعطیلات نسبت به احضار آنها و برخورد قانونی با این افراد اقدام خواهد شد. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در تابستان امسال 886راننده از رانندگی محروم شدند، ادامه داد: در عین حال سه‌هزار و 890راننده نیز در آستانه محرومیت از رانندگی قرار دارند که درصورت انجام تخلفات حادثه‌ساز و دریافت نمره منفی قطعا گواهینامه آنها ضبط می‌شود.

او به تعطیلات پایان هفته اشاره کرد و گفت: بر این اساس تمهیدات ویژه‌ای برای روز پنجشنبه، ‌خصوصا در استان و شهر قم و اطراف مسجد جمکران پیش‌بینی شده است.

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد

فرمانده پلیس‌راه نیز با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته گفت: بر این اساس تردد موتورسیکلت‌ها از ساعت 12ظهر روز چهارشنبه تا ساعت 24روز جمعه در محورهای کرج - چالوس، هراز - فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.سرهنگ محمدرضا مهماندارگفت: ‌

تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 13تا 24روز جمعه 16تیرماه سال‌جاری از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و تردد در این محور از ساعت 16تا 24از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت یکطرفه انجام می‌شود. فرمانده پلیس‌راه کشور با تأکید بر ممنوعیت تردد کلیه تریلرها در محور هراز تصریح کرد: در عین حال تردد کلیه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12تا 24روز چهارشنبه و شش تا 24روزهای پنجشنبه و جمعه در این محور ممنوع است.

از سوی دیگر تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 14تا 24روز جمعه 16تیرماه سال‌جاری از رودهن (مشاء) به سمت آمل ممنوع بوده و تردد در محور یادشده از ساعت 16تا 24از آب اسک به سمت رودهن (مشاء) به‌صورت یکطرفه انجام می‌شود.
او با تأکید بر اینکه تردد کلیه تریلرها به استثنای تریلرهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت شش تا 24روزهای پنجشنبه و جمعه از تهران به قائمشهر و بالعکس ممنوع است تأکید کرد: در عین حال تردد این دسته از وسایط نقلیه از ساعت 14تا 20در روزهای چهارشنبه و جمعه در محور زاهدان - زابل و بالعکس ممنوع است.

فرمانده پلیس‌راه کشور به محدودیت‌های تردد در محور قم - تهران اشاره کرد و گفت: تردد کلیه تریلرها و کامیون‌ها به استثنای کامیون‌ها و تریلرهای حاوی مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت شش روز چهارشنبه تا ساعت 24روز پنجشنبه از محور قدیم
قم - تهران و بالعکس ممنوع بوده و رانندگان این دسته از وسایط نقلیه می‌توانند از آزاد راه سلفچگان - ساوه یا محور قدیم سلفچگان - ساوه استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه کلیه تریلرها و کامیون‌ها به استثنای تریلرها و کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت شش روز چهارشنبه تا ساعت 24روز پنجشنبه که از استان‌های جنوبی (هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد) به سمت قم در حرکت هستند، باید از مسیر سه راهی نطنز، مورچه‌خورت، دلیجان، سلفچگان - ساوه و بالعکس استفاده کنند، ادامه داد:

در عین حال تردد کلیه تریلرها و کامیون‌ها به استثنای تریلرها و کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت شش روز چهارشنبه تا 24روز پنجشنبه از محور قم - گرمسار و بالعکس ممنوع است. فرمانده پلیس‌راه کشور تأکید کرد: تردد کلیه کامیون‌ها و تریلرها از ساعت شش روز چهارشنبه تا ساعت 24روز پنجشنبه از اصفهان به سمت کاشان و قم ممنوع بوده و رانندگان این دسته از وسایط نقلیه باید از محور میمه - دلیجان - سلفچگان تردد کنند.

کد خبر 176010
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز