سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کوچکترین حشره جهان با ابعادی پنج‌ برابر کوچکتر از یک مگس میوه،‌ برابر با 0.4 میلیمتر در تایلند شناسایی و کشف شده است.

حشره

این حشره با وجود ابعاد کوچکی که دارد،‌بسیار تندخو و وحشی مزاج است و غذای خود را از مورچه‌های کوچک تامین می‌کند. همچنین این حشره سر مورچه‌ها را قطع کرده و از پوسته آن به عنوان آشیانه استفاده می‌کند.

این حشره "اوریپلاتی ناناکنیهالی" نام گرفته و به گفته محققان موزه تاریخ طبیعی لس‌آنجلس،‌ به اندازه‌ای کوچک است که به سختی می‌توان آن را با چشم غیر مسلح مشاهده کرد زیرا حتی از یک ذره فلفل سیاه نیز کوچکتر است.

این اولین گونه از چنین حشره‌ای است که در آسیا کشف و شناسایی شده‌است. حشره از بال‌های خاکستری کدری برخوردار بوده می‌تواند مانند حشرات انگل،‌ درون بدن دیگر حشرات تخم‌گذاری کند.

کوچکترین حشره جهان

دانشمندان بر این باورند این حشره یکی از اعضای گروهی چهارهزارتایی از حشراتی به نام مگس‌های فورید است.

کوچکترین حشره جهان در بدن مورچه‌های زنده تخم‌گذاری می‌کنند،‌ سپس تخم‌ها رشد کرده و به درون سر مورچه مهاجرت می‌کنند و از مغز و ماهیچه‌های آرواره مورچه تغذیه می‌کنند و به تدریج با از بین رفتن غشایی که سر را به بدن مورچه وصل می‌کند توسط لارو حشره،‌ سر مورچه از بدنش جدا می‌شود. سپس لارو‌ها برای دو هفته دیگر در سر مورچه زندگی می‌کنند و پس از دو هفته به شکل یک حشره بالغ بیرون می‌آیند.

کد خبر 176125
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز