همشهری‌آنلاین: انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ایران‌ تشکیلاتی‌است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

این انجمن با هدف، ایجاد تشکل‌ و توسعه‌ تفاهم‌ و تعاون‌ متقابل‌ در بین‌ خبرنگاران‌ ورزشی‌، تبادل‌ افکار و بررسی شیوه‌های مناسب‌ مطبوعاتی‌، تبیین‌ و تبلیغ‌ تأثیرات‌ ورزش‌ در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و حفظ‌ سلامتی افراد جامعه‌، حمایت‌ از حقوِق مشترک‌ انسانی‌، صنفی و مدنی اعضای انجمن‌، افزایش‌ دانش‌ ورزشی و حرفه‌ای اعضا، ارتباط‌ و بسط‌ همکاری و احترام‌ متقابل‌ بین‌ انجمن‌ و دیگر مجامع‌ و اتحادیه‌های بین‌المللی ورزشی، و حمایت‌ و تقویت‌ طرح‌ها و برنامه‌های سازنده‌ و اصولی ارگان‌های ورزشی کشور، تشکیل شده‌است.

انجمن نویسندگان و عکاسان ورزشی ایران، تعامل خوبی با مجامع ورزشی جهانی دارد. از سال 81 منوچهر زندی به عضویت هیئت رئیسه انجمن جهانی نویسندگان ورزشی درآمده و از سال 85 به‌عنوان نائب رئیس این انجمن جهانی[AIPS] مشغول فعالیت شد و دکتر عبدالحمید احمدی نیز در آبان‌ماه 1385 در سیزدهمین دوره کنگره انجمن ورزشی‌نویسان آسیا، به‌عضویت هیئت رئیسه انجمن نویسندگان و عکاسان ورزشی آسیا[ASPU] در آمد و به عنوان نایب رئیس انتخاب شد.

کد خبر 17654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز