مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان آمریکایی اعلام کردند شش نفر برای شبیه سازی ماموریت مریخ انتخاب شده‌اند تا شکل‌های جدیدی از غذا و راهبردهای آماده سازی غذا را برای سفر فضانوردان در اعماق فضا آزمایش کنند

سفر به مریخ

به گزارش مهر،‌ گروهی از محققان دانشگاه هاوایی در مانائو و دانشگاه کورنل در نیویورک این شش نفر را از بین صدها داوطلب برای این ماموریت که (HI-SEAS) " اکتشافات آنالوگ و شبیه سازی فضایی هاوایی" نام دارد، انتخاب کرده‌اند.

این ماموریت بخشی از مطالعه‌ای برای ناسا است تا بهترین راه را برای تغذیه مناسب فضانوردان در طول سفر چندین ساله به سیاره مریخ یا ماه بیابد.

این داوطلبان دو روز را به آموزش آشپزی در آشپزخانه‌های آزمایشی دانشگاه کورنل می‌گذرانند و سپس در تمرین‌های گروهی آزمایش‌های حسی و آماده سازی‌های آکادمیک برای این سفر شرکت می‌کنند.

در این سفر که اوایل سال 2013 آغاز می‌شود، قرار است این شش خدمه در شرایط قرنطینه در منطقه‌ای خشک و بایر در هاوایی سر کنند.

در این ماموریت همچنین یک دانشمند فضایی، یک محقق روباتیک، یک روزنامه نگار حوزه علم و فناوری، یک دانشمند مواد، یک استاد زمین شناسی و یک زیست شناس نیز حضور خواهد داشت.

در طول این ماموریت شبیه سازی چهار ماهه، داوطلبان باید مانند فضانوردان زندگی و کار کنند از جمله پوشیدن لباس فضایی در هنگام شبیه سازی ساخت پایگاه در مریخ.

کد خبر 176656
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز