دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان درپی تحقیقات گسترده دریافتند استفاده روزانه از شیر و فرآورده‌های آن موجب بهبود حافظه و سایر قابلیت‌های مغز انسان می‌شود.

به گزارش ایرنا، محققان دریافتند مصرف روزانه حداقل یک لیوان شیر و فرآورده‌های آن، علاوه بر تامین بخش عمده‌ای از مواد معدنی مورد نیاز بدن، حافظه و سایر عملکردهای مغز بهبود می‌باید.

دانشمندان در این تحقیقات میزان مصرف روزانه شیر و فرآورده‌های را برای ۹۰۰ نفر داوطلب مرد و زن در محدوده سنی ۲۳ تا ۹۸ اندازه‌گیری کردند و آنان را در آزمون‌های مختلف مغزی شامل آزمون‌های حافظه، آزمون‌های بصری و کلامی شرکت دادند.

در تمام این آزمون‌ها صرفنظر از جنسیت و سن شرکت‌کنندگان، آن دسته از افراد که روزانه حداقل یک لیوان شیر مصرف می‌کردند، امتیازات بهتری را نسبت به سایرین کسب کردند. حتی این نتایج پس از حذف سایر عوامل موثر بر عملکرد مغز مانند سلامتی قلب و عروق و رژیم‌غذایی، بازهم تکرار شدند.

بر اساس این تحقیقات علاوه بر مزایایی که شیر بر سلامت استخوان‌ها و قلب و عروق دارد، این ماده خوراکی عملکرد مغز انسان را مستقیماً تحت تاثیر قرار می‌دهد و از بروز اختلال در سیستم عصبی جلوگیری می‌کند.

 

کد خبر 176801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز