همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 91 در نیمه دوم مرداد و نتایج نهایی آزمون دکتری در 20 شهریور خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آزمون سراسری سال 91 از 8 تا 10 تیر ماه برگزار شد،‌ گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری 91 در نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و طی آن داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند از 17 تا 23 مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتیب الویت علاقه اقدام کنند.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور و رشته‌های نیمه‌متمرکز

وی از اعلام نتایج نهایی کنکور از 15 تا 17 شهریور ماه خبر داد و افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی‌شدگان رشته‌های نیمه متمرکز در نیمه اول مهرماه به منظور شرکت داوطلبان در مرحله دوم تا چند برابر ظرفیت اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد91 در نیمه اول شهریور ماه در محدوده زمانی 11 تا 13 شهریور ماه، گفت: در این دوره از آزمون 85 هزار داوطلب پذیرفته می‌شوند.

توکلی همچنین به اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری در 20 شهریور ماه اشاره کرد و گفت: حدود 10 هزار داوطلب در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند.

برگزاری آزمون کارشناسی علمی کاربردی در 30 تیر

مشاور سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی دوره‌های ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی در 30 تیر ماه، اظهار کرد: در دوره کارشناسی این آزمون 2 هزار و 456 داوطلب و در دوره کارشناسی ناپیوسته 121 هزار و 544 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به تجمیع آزمون کارشناسی ناپیوسته میان دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های وزارت علوم در سال جاری برای اولین بار، تصریح کرد: این آزمون دوم شهریور ماه برگزار می‌شود، در این دوره از آزمون 425 هزار و 80 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 50 درصد داوطلبان علاقه مندی خود را برای گزینش در دانشگاه آزاد اعلام کردند.

آزمون آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای 3 شهریور برگزار می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای 91 در سوم شهریور ماه، گفت: در این آزمون 374 هزار و و 400 داوطلب با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دوره‌های فراگیر مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی دانشگاه پیام نور نهم تا 16 مهر ماه و ثبت‌نام فراگیر دوره کارشناسی ارشد 12 تا 20 مهرماه انجام می‌شود.آزمون امسال فراگیر دانشگاه پیام نور نیز 24 آذر ماه برگزار می‌شود.

توکلی در خاتمه با بیان اینکه ثبت‌نام آزمون سراسری سال 92 در 16 آذر و آزمون کارشناسی ارشد 92 آبان ماه انجام می‌شود، اظهارکرد: آزمون کارشناسی ارشد 92 در بهمن 91 برگزار می‌شود.

کد خبر 176911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز