همشهری‌آنلاین: مدیرعامل خبرگزاری فارس، در حکمی مرتضی قمری وفا را به عنوان معاون خبر خبرگزاری فارس منصوب و معارفه کرد.

fars

سید نظام الدین موسوی در جلسه معارفه معاون جدید خبر خبرگزاری فارس، وضعیت کمی و کیفی این خبرگزاری را «در شرایط جهش» عنوان کرد و گفت: رقابت در عرصه اطلاع‌رسانی میان رسانه‌ها در داخل و خارج کشور در شرایط تعیین کننده‌ای قرار دارد و مدیران و خبرنگاران خبرگزاری فارس با درک شرایط متغیر و متحول منطقه و جهان، خود را برای نقش‌آفرینی کلیدی در عرصه‌های جدید آماده کرده‌اند. بر این اساس، در ابعاد ساختاری، انسانی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، نقشه راه گام گذاردن و مشارکت در تحولات آینده ترسیم شده و از این منظر خبرگزاری‌ فارس در آستانه جهش‌های کارکردی در محیط ملی و منطقه‌ای قرار گرفته است و ما مرحله به مرحله گام‌های تحول و پیشرفت را برخواهیم داشت.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، تعریف کارکرد و مسئولیت‌های جدید برای معاونت خبر خبرگزاری را همسو با تحولات «فارس» دانست و تأکید کرد: فراگیر شدن جنگ نرم و تهدیدات هوشمند از سوی دشمنان اسلام و ایران، وظیفه و مسئولیت رسانه‌های ملی از جمله خبرگزاری فارس را سنگین‌تر می‌کند؛ چرا که ملت ایران، در آمال و اهدافش بر حق است و رسانه‌ها باید با طراحی نوآورانه و بومی، در نبرد نابرابر با دنیای استکباری، زبان گویای مردم و نظام جمهوری اسلامی باشند و پیروزمندانه تهاجم نرم زورگویان جهانی را به خودشان برگردانند.

موسوی همچنین با اشاره به «نفوذ و اعتبار» خبرگزاری فارس در دهه اخیر، «پویایی و پایایی» آن را مدیون و مرهون نیروی انسانی جوان، با انگیزه و با ایمان «فارس» عنوان کرد و گفت: بی‌شک در این موفقیت همه مدیران و همکاران پیشین سهیم هستند و ما فرآیندی را آماده کرده‌ایم که این حرکت رو به جلو، پیشرفت و تحولی همچنان تداوم یابد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در معرفی «مرتضی قمری وفا» معاون جدید خبر خبرگزاری تصریح کرد: ایشان از مدیران جوان، متعهد و متخصص رسانه‌ای کشور است که در هر مسئولیتی قرار گرفته‌اند، «تحول، نوآوری و اخلاق‌مداری» را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند و انشاء‌الله در خبرگزاری فارس نیز این ظرفیت‌ها به صحنه عمل خواهد آمد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه افزود: مرتضی قمری وفا از اواسط سال 84 تاکنون عضو شورای سیاستگذاری خبرگزاری فارس بوده است.وی از ابتدای سال 76 به عضویت گروه سیاسی روزنامه کیهان درآمدند و این همکاری هشت سال طول کشید و در این سالها در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و مباحث استراتژیک به جهد و جهاد پرداخت. کتاب «براندازی در سکوت» (آسیب‌شناسی دوران گذار به جامعه مردم سالار دینی) به قلم وی در سال 81 منتشر شد که استقبال وسیعی از آن شد. قمری‌وفا همچنین از اواسط فعالیت در کیهان از سرمقاله نویسان این روزنامه بود. سردبیری نشریه «یاران بسیجی» یکی از ارگانهای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران هم از دیگر فعالیت‌های وی بوده است.

موسوی یادآور شد: قمری وفا از آبان 84 به خبرگزاری فارس پیوست و مدیر گروه سیاسی و سیاست خارجی شد و در اردیبهشت 86 هم به سمت مدیر کل امور رسانه‌ها و افکار عمومی دفتر رئیس جمهور منصوب گشت. وی در ادامه و در آذر ماه 87 و پیش از انتخابات ریاست جمهوری، به روزنامه ایران رفت و به عنوان سردبیر و معاون مدیر مسئول ،همسو با جبهه مدافعان انقلاب و ولایت، به مقابله با جریان داخلی و خارجی فتنه پرداخت؛ تا اینکه در اواسط فروردین سال90 اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد مؤسسه مطبوعاتی «ایران» از سوی عناصر انحراف کنار گذارده شدند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: از دیگر سوابق معاون جدید خبر خبرگزاری فارس عبارتند از: «مشاور معاونت فرهنگی سپاه، عضویت در شورای سیاستگذاری فصلنامه دولت اسلامی، عضو شورای مشورتی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و عضو علی‌البدل هیأت مدیره پیشین انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و انجمن صنفی جدید روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران.»

توانگر: آماده همراهی حداکثری هستیم

عباس درویش توانگر، سردبیر خبرگزاری فارس نیز با تأکید بر همکاری و همراهی حداکثری همکاران تحریریه فارس با «قمری وفا» به وی برای پذیرش این مسئولیت سنگین، تبریک گفت و تأکید کرد: زیربناهای فارس کاملا آماده است و خصوصا نیروی انسانی متعهد، متدین ،بالنده و هوشمند، موتور محرکه خبرگزاری بوده و هست .خوشبختانه «فارس» در کادرسازی نیروهای متعهد و متخصص بسیار خوب عمل کرده است و رمز موفقیت آن تاکنون صمیمی بودن خانواده فارس، تعهد و تدین و سختکوشی خبرنگاران و اعضای تحریریه و پشتیبانی سایر بخش ها از تحریریه بوده است.

قمری وفا: ارتقای کمی و کیفی فارس تداوم می یابد

مرتضی قمری وفا، معاون جدید خبر خبرگزاری فارس هم در این نشست، با تشکر از تلاش‌های مجاهدانه مدیران، خبرنگاران و نویسندگان «فارس» این خبرگزاری را مایه امید ملت ایران و آزادگان و مظلومان دنیا دانست و گفت: خبرگزاری فارس با «اعتبار، نفوذ و اقتدار» خود صحنه اطلاع‌رسانی در ایران و منطقه را متحول کرده و درج اخبار پیشرفت‌ها و پیروزی ایرانیان در عرصه‌های مختلف در «فارس»، در شناساندن و عمق بخشیدن به قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی داشته است. همچنانکه ملت‌های منطقه نیز اخبار این خبرگزاری را بخصوص در جریان رویدادهای مربوط به بیداری اسلامی و انقلاب‌ها و قیام‌ها با علاقه زیاد دنبال می‌کنند و همه این موارد، مسئولیت تک تک ما را در غنا بخشیدن به فعالیت‌ رسانه‌ای خود سنگین می‌سازد.

قمری وفا در ادامه ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات رسانه‌ای در خروجی‌های خبرگزاری فارس و بهره‌گیری از جدیدترین و جذاب‌ترین نوآوری‌های اطلاع‌رسانی را از برنامه‌های خود در معاونت خبر خبرگزاری فارس عنوان کرد و افزود: پیشبرد ارتباطات برنامه‌ریزی شده و حلال مشکلات نظام و جامعه، اجرای روش‌های مدیریت فرآیندهای خبری و سیاستگذاری، گسترش جدیت و انگیزه در فضای کاری تحریریه‌ها، تحقق تعهد جمعی به «منشور اخلاق اسلامی و حرفه‌ای» و گسترش فعالیت‌ در حوزه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از مهمترین اولویت‌های معاونت خبر در آینده خواهد بود.

کد خبر 177171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز