همشهری آنلاین: فرمانده پلیس ‌راه کشور از صدور یک میلیون و 300 هزار قبض جریمه در تیرماه سال جاری برای رانندگان متخلف خبر داد و گفت: در عین حال در این مدت دوهزار و 600 جلد گواهینامه رانندگی ضبط و 35هزار وسیله نقلیه نیز توقیف و روانه پارکینگ‌ها شده است.

راهور جریمه

سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از هفته گذشته طرح ویژه برخورد با تخلف انحراف به چپ و راست، تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز و انجام حرکات مارپیچ و نمایشی و تردد در شانه خاکی در جاده‌های کشور به مرحله اجرا گذاشته شده است، افزود: اجرای این طرح در هفته جاری نیز همچنان در دستور کار ماموران پلیس راه کشور قرار دارد.

 وی تصریح کرد: ماموران پلیس‌ راه کشور در طول تابستان و در راستای طرح تشدید برخورد با 7 تخلف عمده در راه‌های کشور شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ و راست، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به طور جدی برخورد می‌کنند که طرح تشدید برخورد با سرعت غیرمجاز و صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی نیز در این راستاست.

 فرمانده پلیس‌راه کشور به آمار برخورد با خودروهای متخلف اشاره کرد و گفت: در تیرماه سال جاری 320 هزار خودرو به دلیل سرعت غیرمجاز 78 هزار دستگاه به دلیل سبقت غیرمجاز، 46 هزار دستگاه نیز به دلیل انحراف به چپ توسط پلیس اعمال قانون شدند که تعدادی از این خودروها به دلیل انجام دو تخلف همزمان حادثه‌ساز تا 72 ساعت توقیف شدند.

 وی با اشاره به برخورد با یک‌هزار و 500 دستگاه خودرو به دلیل انجام حرکات نمایشی در جاده‌های کشور در این مدت گفت: در عین حال با 66 هزار خودرو نیز به دلیل نقص فنی در جاده‌های کشور برخورد شد.

فرمانده پلیس ‌راه کشور از برخورد با 39 هزار راننده به دلیل استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی خبر داد و تصریح کرد: در تیرماه سال جاری 280 هزار دستگاه خودرو به دلیل عدم استفاده راننده یا سرنشینان آنها از کمربند ایمنی اعمال قانون شده و با 17هزار راکب موتورسیکلت که از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند نیز برخورد شد.

وی همچنین از تشدید برخورد با رانندگان پرخطر خبر داد و گفت: بر این اساس رانندگانی که بیش از 50 کیلومتر بر ساعت از سرعت مجاز برانند ضمن دریافت نمره منفی از آنها تست سلامت شامل الکل، مواد مخدر و روان گردان به عمل می‌آید.

به گفته فرمانده پلیس ‌راه کشور تیم‌های ویژه تست سلامت در جاده‌های کشور همزمان با آغاز طرح تابستانی مستقر شده‌اند که فعالیت این تیم‌ها از هفته گذشته شدت یافته است.

کد خبر 177686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز