همشهری‌آنلاین: ساختمان جدید صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با حضور وزیر ارشاد و معاونان وزارتخانه، افتتاح شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا سید محمد حسینی در حاشیه‌ی افتتاح ساختمان جدید صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان گفت: با توجه به گستردگی فعالیت‌های صندوق و افزوده شدن برنامه‌های جدید و نیاز به پاسخگویی هرچه بهتر به مراجعین، ساختمان جدید صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان افتتاح شده است و امیدواریم که این اقدام بتواند موجب پاسخگویی بهتر به هنرمندان باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر اهتمام ویژه‌ای به موضوع حمایت از هنرمندان شده است و در این یکی دو سال 31 هزار خانواده از اهالی فرهنگ و هنر، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند. هم‌چنین سال قبل 14 هزار و امسال تا کنون 15 هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند و فعالیت‌های ما در این زمینه ادامه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که ـ 26 تیر ماه در این مراسم حضور داشت، با اشاره به فعالان بعضی از بخش‌ها که بیمه تامین اجتماعی تا کنون شامل آنها نمی‌شده است، گفت: در سال‌های اخیر فعالان شاغل در حوزه رسانه‌های دیجیتال، فعالان قرآنی، فعالان حاضر در کانون فرهنگی هنری مساجد و مرشدها از خدمات بیمه‌ای استفاده نمی‌کردند. این در حالی است که در روند جدید این افراد هم می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند و از امکانات آن استفاده کنند.

حسینی در ادامه‌ی سخنانش به افتتاح نگارخانه باغ هنر در این ساختمان تصریح کرد: این نگارخانه محل دائمی برای نمایش آثار هنرمندانی است که از سویی به فعالیت‌های هنری مشغول هستند و از سوی دیگر به فروش آثارشان نیاز دارند. صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان برای تکریم این افراد مبادرت به خرید آثار و نمایش آن در این نگارخانه خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های اجرا شده و طرح‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: در یک طرح تکریم، صندوق ماهانه به 2400 نفر پیشکسوتان مبالغی را پرداخت می‌کند که جمع این مبالغ ماهانه تا 300 میلیون تومان می‌رسد. هم‌چنین وام‌های راهگشا از سوی صندوق نیز در برنامه‌ها قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از کارهای بسیار مهم که در ساختمان جدید پیش‌بینی شده است بخش وصول مطالبات است که در گذشته کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت. از این طریق صندوق می‌تواند کمک بیشتری را برای اعطای تسهیلات انجام دهد. هم‌چنین قرار است آژانس مسافرتی در محل صندوق تاسیس شود تا تورهای مسافرتی را برای هنرمندان برنامه‌ریزی نماید. هم‌چنین برنامه‌ریزی برای اعزام افراد به داخل و خارج از کشور از طریق وزارت ارشاد برای برنامه‌های مختلف از دیگر اقدامات این آژانس مسافرتی است.

حسینی در پایان سخنانش در پاسخ به سوالی درباره‌ی این‌که آیا پاسخ نامه‌ی خانه سینما درباره‌ی تعطیلی آن مکان آماده شده است یا خیر، اظهار کرد: جواب آن نامه داده می‌شود.

 در مراسم افتتاح ساختمان جدید صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان، جواد شمقدری، مینو فرشچی، احمد نجفی، مسعود اطیابی، حسین زندباف، علیرضا زرین‌دست، سیاوش طهمورث و ....حضور داشتند.

هم‌چنین در این مراسم اولین کارت‌های بیمه تکمیلی سینماگران به حسین زندباف، احمد نجفی و سیاوش تهمورث تحویل شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین اطلاعات بیشتر درباره صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در سایت این نهاد آمده است.

کد خبر 177721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز