سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ملک‌دادیار گروسیان از آماده شدن تندیس برنزی «حافظ شیرازی» خبر داد که به زودی در ابتدای خیابان حافظ نصب می‌شود.

مجسمه

به گزارش فارس، ملک‌دادیار گروسیان هنرمند مجسمه‌ساز با اعلام این خبر گفت: این مجسمه در ابعاد 2 متر به صورت نیم‌تنه ساخته شده است که اکنون آماده نصب شده است.

وی درباره مکان نصب این تندیس گفت: هنوز جانمایی قطعی از سوی سازمان زیباسازی صورت نگرفته است اما پیشنهاد کرده‌ام این اثر در ابتدای خیابان حافظ تقاطع خیابان کریمخان نصب شود.

این هنرمند مجسمه‌ساز درباره طراحی چهره و لباس این شاعر بزرگ ایرانی هم توضیح داد: تصاویر،‌نقاشی‌ها و نگارگری‌هایی که از حافظ شیرازی موجود است، در طراحی چهره این تندیس تأثیرگذار بوده است و در طراحی لباس آن نیز متأثر از هنر نگارگری خطوط را به شکل مدرن‌تری خلاصه کرده‌ام، اما در نهایت احساس خودم را درباره حافظ‌ شیرازی تجسم بخشیده‌ام.

وی درباره استفاده از اشعار حافظ شیرازی روی پایه این تندیس هم گفت: روی پایه آن پلاک بزرگی نصب می‌شود که درباره این شاعر بزرگ توضیحاتی خواهد داشت اما از اشعارش استفاده نکرده‌ایم.

ملک دادیار گروسیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نصب مجسمه «پوریای ولی» در بوستان تازه افتتاح شده جوانمردان گفت: این تندیس در لچکی ورودی پارک جوانمردان نصب شده است که جای مناسبی نیست چون این اثر نیم‌تنه است و اثر بزرگی نیست که از اتوبان قابل دیده شدن باشد،‌من آن را برای نصب در داخل پارک طراحی کرده بودم.

ملک دادیار گروسیان با بیان این که مکان مناسب نصب مجسمه پوریای ولی، ورودی آمفی تئاتر بوستان جوانمردان است گفت: من پیشنهاد کرده بودم که این تندیس را در ورودی آمفی تئاتر بوستان جوانمردان نصب کنند ولی اکنون در این محل دو مجسمه بتنی از شیر نصب شده است.

 

کد خبر 177819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز