همشهری آنلاین: رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری آزمون سراسری رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در دو نوبت صبح و عصر پنجشنبه، 29 تیرماه در تهران و 74 حوزه امتحانی در سطح کشور خبر داد.

دکتر ناصر اقبالی در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: بیش از 245 هزار داوطلب در این آزمون شرکت نموده‌اند که از این تعداد 68 درصد زن و 32 درصد مرد می‌باشند.

وی یادآور شد: توزیع کارت داوطلبان آزمون رشته‌های گروه علوم پزشکی از ساعت 11 صبح روز یکشنبه،25 تیر ماه از طریق پایگاه اینترنتی مرکز آزمون به آدرس www.azmoon.org آغاز شده و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه و از طریق شماره پرونده و کد رهگیری که در زمان ثبت‌نام دریافت نموده‌اند، نسبت به مشاهده و تهیه پرینت برگه ورود به جلسه آزمون خود اقدام نمایند.

اقبالی ادامه داد: داوطلبان این آزمون در 14 رشته و برای پذیرش در 175رشته/محل با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

آزمون رشته‌های مقطع دکتری حرفه‌ای در صبح پنجشنبه و آزمون سایر رشته‌ها در عصر روز پنجشنبه برگزار خواهد شد. نوبت امتحانی آزمون هر داوطلب در برگه ورود به جلسه آزمون درج گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: آزمون نوبت صبح راس ساعت هشت و آزمون نوبت عصر راس ساعت 16 شروع خواهد شد. لازم است داوطلبان یک ساعت قبل از برگزاری آزمون، در محل حوزه امتحانی حاضر باشند زیرا 30 دقیقه قبل از شروع آزمون، درب‌های ورودی سالن برگزاری آزمون بسته شده و از ورود داوطلبان جلوگیری خواهد شد.

در این آزمون به داوطلبان کلیه رشته‌ها به ترتیب دو جلد دفترچه سوال تستی دروس عمومی و دروس اختصاصی داده می‌شود و داوطلب موظف است به کلیه سوالات مندرج در این دو دفترچه پاسخ دهد.

سوالات دروس عمومی شامل 20 سوال زبان و ادبیات فارسی، 20 سوال زبان عربی، 20 سوال بینش دینی و 20 سوال زبان خارجه عمومی است و داوطلبان باید به این 80 سوال در ردیف‌های 1 الی 80 پاسخنامه جواب دهند. مدت پاسخگویی به سوالات دروس عمومی 60 دقیقه است.

سوالات دروس اختصاصی شامل 20 سوال ریاضیات، 20 سوال فیزیک، 25 سوال شیمی و 35 سوال زیست‌شناسی می‌باشد و داوطلبان باید به این 100 سوال در ردیفهای 81 الی 180پاسخنامه جواب دهند. مدت پاسخگویی به سوالات دروس اختصاصی 100 دقیقه است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان این که در رشته‌های علوم پزشکی 10 هزار داوطلب پذیرفته خواهند شد، تصریح کرد: بیشترین میزان مردودی‌ها در رشته‌های علوم پزشکی است.

اقبالی در خصوص اعلام نتایج آزمون سراسری دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: نتایج اولیه هفته دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه تاکید کرد: امسال امکانی فراهم شده است تا در صورت عدم پذیرش در شش انتخاب اول، داوطلب نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته مجدد خود اقدام کند.

کد خبر 177905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز