گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 160هزار نفر از سامانه اینترنتی شهرداری تهران پیرامون طرح تفصیلی جدید استعلام گرفته‌اند، گفت:

افق اجرای طرح تفصیلی شهرداری تهران در 15سال در سه مقطع پنج ساله از ابتدای سال 1391تا 1404است که به شکل مطلوب و کارشناسانه به انجام می‌رسد.علیرضا جاوید در حاشیه بازدید از پروژه احداث راه‌آهن تهران- تبریز پیرامون اجرای طرح تفصیلی شهر تهران و آثار و نتایج اجرای این طرح در منطقه 17اظهار کرد: طرح تفصیلی جدید شهر تهران از ابتدای سال‌جاری با تصویب شورای اسلامی شهر تهران و تأیید شورای‌عالی شهرسازی و معماری به مناطق 22گانه پایتخت ابلاغ شد. وی ادامه داد:

در سال‌جاری تمامی اقداماتی که در حوزه شهرسازی در تهران اعم از تشکیل پرونده و صدور پروانه ساختمان صورت می‌گیرد براساس ضوابط و مقررات و پهنه‌بندی جدید طرح تفصیلی به انجام می‌رسد. جاوید در بخش دیگری از سخنانش در مورد آثار و نتایج اجرای طرح تفصیلی برای شهروندان، عنوان کرد: شهروندان برای نخستین بار در تاریخ شهرداری تهران این فرصت برایشان فراهم شده تا به جای مراجعه مستقیم به شهرداری تهران و نهادهای تابعه، به‌وسیله استفاده از سایت اینترنتی شهرداری به آدرس www. tehran. ir با ورود به سامانه استعلام طرح تفصیلی اطلاعات کد بلوک، اطلاعات ملک موردنظر را که در فیش عوارض سنواتی به درب منزلشان می‌آید، مطالعه کنند.

همچنین از اطلاعات مورد نیازشان اعم از پهنه‌بندی محل وقوع، کاربری و سایر مشخصات و کروکی دقیق ملکشان از نظر جغرافیایی و مبتنی بر سیستم GIS مطلع شوند. وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 160هزار نفر از سامانه اینترنتی شهرداری تهران پیرامون طرح تفصیلی جدید استعلام گرفته‌اند، گفت: همچنین شهروندان می‌توانند با ورود به لینک طرح تفصیلی و دانلود آن، این طرح را که در 64 صفحه کل ضوابطش مشخص شده، پرینت گرفته و مورد مطالعه قرار دهند.

کد خبر 178112
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز