همشهری آنلاین: روزانه در ماه‌های دی، بهمن و اسفندماه تا 15 هزار معامله مسکن به ثبت می‌رسید که این میزان هم اکنون به 4 تا 5 هزار معامله ثبت شده در یک روز رسیده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، «مصطفی قلی‌خسروی» رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک درباره کاهش معاملات در بازار مسکن گفت: چنین کاهشی در ثبت معاملات مسکن، نشانگر رکود در بازار است و به دلیل اینکه قیمت‌ها نسبت به گذشته تغییر کرده است، بنابراین فروشنده و خریدار آمادگی برای معاملات مسکن ندارند.

وی با بیان اینکه «اگر فروشنده ارزان بفروشد، ارزان هم می‌خرد» گفت: معمولاً هر فروشنده‌ای پس از فروش ملک خود قصد دارد یک واحد دیگر خریداری کند لذا فکر می‌کند اگر قیمت‌های بالایی را تعیین کند، خود نیز در خرید با مشکل مواجه نمی‌شود.

قلی‌خسروی با تاکید بر تعادل در خرید و فروش، افزود: دولت در تلاش است یک ترازی در قیمت‎ها ایجاد کند که البته این بستگی به عرضه و تقاضا در بازار دارد و ساخت و ساز می‌تواند جلوی افزایش قیمت را بگیرد.

گشت نامحسوس بازرسان در بازار

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در خصوص اجرای طرح تعزیراتی، گفت: تاکنون تماس‌هایی از سوی مستاجران با شماره 124 گرفته شده است اما در برخی از مواقع وقتی بازرسان مراجعه کرده‌اند، نتوانستند صاحب خانه را پیدا کنند، زیرا مستاجران اسمی از آنها نبرده بودند.

وی افزود: بنابراین مستاجران باید در زمان تماس با این سامانه، تمامی اطلاعات را به طور کامل به تعزیرات بدهند که امکان ردیابی متخلفان وجود داشته باشد.

قلی خسروی با اشاره به گشت نامحسوس تعزیرات، اظهار داشت: بازرسان سازمان تعزیرات بصورت نامحسوس معاملات بازار مسکن را کنترل می‌کنند تا از بروز تخلف جلوگیری شود.

کد خبر 178309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز