همشهری آنلاین: «احتکار خانه» به عنوان پدیده‌ای که کم‌کم در حال تبدیل به شغلی کاذب برای برخی افراد سرمایه‌دار است، مورد توجه مسئولان قرار گرفته به طوری که وزیر راه و شهرسازی از احتمال در نظر گرفتن مالیت‌های سنگین برای شهروندانی خبر داد که زیاد خانه خرید و فروش می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «علی نیکزاد» در این باره به آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال 90 در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار یک میلیون و ششصد و 66 هزار و 342 خانه از بیست میلیون واحد مسکونی در یک کشور 21 میلیون و 850 هزار خانواری خالی بوده که از این تعداد 346 هزار واحد مسکونی خالی متعلق به تهران است.

مالیات بر خانه‌های خالی و محتکران حوزه مسکن

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: واقعیت این است که باید مسکن تولید کنیم، تسهیلات بدهیم، مردم را صاحب خانه کنیم اما در برخی جاها که خانه‌ها را می‌خرند، احتکار می‌کنند و قیمت‌ها را می‌خواهند بالا ببرند بنابراین دولت در کنار تلاش شبانه‌روزی باید از ابزار قانونی هم استفاده کند و اگر لازم باشد مالیات بر خانه‌های خالی ببندد. لازم باشد برای افرادی که بیش از دو بار در طول سال اقدام به خرید و فروش مسکن می‌کنند و در واقع شغل آنها این است، مالیات قابل توجه در نظر بگیرد.

وی افزود: زیرا وقتی یک فرد در طول سال بیش از دو بار مسکن خرید و فروش می‌کند باید مالیات آن را نیز پرداخت کند. در دنیا هم این‌چنین است که اگر کسی بخواهد از طریق خرید و فروش مسکن سود ببرد به طور یقین باید مالیات قابل توجهی هم پرداخت کند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اما استفاده از ابزار قانونی هم جزو اختیارات ماست و با مجلس هم مذاکراتی داشتیم و پیشنهادات خود برای مالیات حوزه مسکن را ارائه داده‌ایم که امیدواریم مجلس هم تصویب کند.

کد خبر 178523
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز