همشهری آنلاین- ندا شریف: اگر چه هیچ‌کس دقیق نمی‌داند خالق این سبک کار چه کسی بوده است اما خیلی‌ها آن را به دکتر ناتانی‌یل‌ وارد نسبت می‌دهند.

زمانی که او در سال 1827 به مطالعه کرم پروانه و پروانه در ظرف‌های دربسته پرداخت تا بتواند از نزدیک آن‌ها را بررسی کند، مشاهده کرد به مرور زمان تعدادی سرخس در یکی از ظرف‌ها جوانه زده است. پدیده‌ای نادر چرا که وی در پرورش سرخس در باغ خود به دلیل هوای آلوده ناشی از کارخانه‌های لندن موفق نبود.

دکتر وارد این ظرف دربسته را برای مطالعه بیش‌تر بیرون پنجره قرار داد و زمانی که سرخس‌ها شروع به رشد کردند، متوجه موفقیت خود در ابداع روشی جدید در پرورش گیاهان شد.

محفظه‌های وارد یا گلخانه‌های مینیاتوری او سال‌ها تزیین‌کننده اتاق‌‌های نشیمن خانه‌های انگلیسی و آمریکایی در عصر ویکتوریا‌ بود.

تا جایی که برای اولین بار از این روش برای جابه‌جایی گیاهان حساس مناطق استوایی در سفرهای طولانی دریایی استفاده شد و آن‌ها در برابر تغییرات آب و هوایی بدون آسیب منتقل شدند.

امروزه علاقه به این سبک کار بار دیگر رونق گرفته و افراد ترجیح می‌دهند به جای محفظه‌های شیشه‌ای و فلزی از ظرف‌های بلور (تماما شیشه) استفاده کنند.

اگر اهل ذوق و حوصله هستید و از وجود فضای سبز در خانه لذت می‌برید، یکی از تعطیلات آخر هفته را به کاشت گیاهان مختلف در تراریوم اختصاص دهید و به جای خرید یک مجموعه آماده، خود ساخت آن را تجربه کنید.

more  آشنایی با ساخت مرحله به مرحله تراریوم

با توجه به هوای گرم و خشک خانه‌های امروز، تراریوم این امکان را به شما می‌دهد که از وجود گیاهان در ظروف زیبا و تزیینی بدون نیاز به مراقبت خاص لذت ببرید. چرا که بسته بودن این محیط رطوبت لازم برای رشد گیاه را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز