همشهری آنلاین: مجسمه نیم تنه 20 تن از سرداران شهید با همکاری سازمان زیبا سازی شهرداری و حمایت مادی و معنوی حوزه هنری در بوستان ولایت تهران نصب خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، نادر قشقایی مسئول بخش مجسمه سازی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به تولید این مجسمه‌های نیم تنه گفت: پیرو نشست‌هایی که میان سازمان زیبا سازی شهرداری تهران برای تولید مجسمه‌های نیم تنه سرداران شهید دوران دفاع مقدس صورت گرفت، قرار گذاشته شد تا این نیم تنه ها با حمایت مادی و معنوی حوزه هنری و با تمرکز بر هنرمندان این نهاد فرهنگی - ارزشی تولید شود.

وی افزود: این مجسمه‌های نیم تنه مربوط به چهره سرداران و شهدای شاخص دوران دفاع مقدس است، و تلاش شده تا با ساخت این مجسمه یاد این شهیدان بزرگوار حفظ شود تا نسل‌های آینده نیز میراث دار حماسه و رشادت‌های این عزیزان باشند.

این هنرمند مجسمه ساز با اشاره به تلاش‌های بی وقفه حوزه هنری در اجرای این پروژه فرهنگی هنری افزود: با تلاش موثر هنرمندان حوزه هنری در مدت زمانی بسیار کم اما با دقت و وسواسی خاص شروع به مدلاژ و طراحی و ساخت این مجسمه‌های نیم تنه کردیم و با حمایت‌های بی دریغ دکتر گودرزی دیباج به مرحله اجرا درآمد.

قشقایی با اشاره به همکاران هنرمند خود در اجرای این پروژه ماندگار گفت: به لحاظ توانمندی که حاصل سال‌ها همکاری در زمینه مجسمه سازی بود و به لحاظ حساسیت و دقت بالا در ساخت این آثار با این هنرمندان فعال در حوزه هنری، ملک دادیار گروسیان، قدرت الله معماریان، محمد تقی صداقتی و آقای فرهاد ابراهیمی تماس گرفتیم و توانستیم نظر مساعد این استادان را برای ساخت این مجسمه‌ها به دست آوریم که نتیجه آن ساخت این آثار در کارگاه مجسمه سازی حوزه هنری بود.

وی درباره تعداد مجسمه‌ها گفت: در مرحله اول 20 مجسمه نیم تنه ساخته شد، البته با صحبت‌هایی که صورت گرفته است قرار بر آن شد که 80 مجسمه دیگر به این مجموعه افزوده شود و در مراحل مختلف با حضور آقای قالیباف شهردار تهران و مسئولان دیگر افتتاح و در بوستان ولایت تهران نصب شود.

قشقایی همچنین درباره سطح کیفی و شاخصه‌های هنری این آثار گفت: مهم ترین شاخصه این آثار عملکرد فوق‌العاده دوستان هنرمند در اجرای یک کار متفاوت و ماندگار است و در همین زمان کم و محدود کاری بزرگ صورت گرفت و به طور طبیعی اگر زمان مناسب‌تری برای اجرای آثار باشد و ما شاهد حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در زمینه ساخت و نصب باشیم.

 

کد خبر 178805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز