چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئولان اقتصادی دولت که به دعوت نمایندگان در جلسه غیرعلنی مجلس حضور پیدا کرده بودند، گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی کشور در حوزه های مختلفی چون نفت و انرژی و نحوه مقابله با تحریم های اقتصادی نظام سلطه ارائه کردند.

به گزارش مهر، یکی از نمایندگان مجلس که در جلسه غیرعلنی چهارشنبه ( 4 مرداد) مجلس با مسئولان اقتصادی دولت حضور داشت، گفت: در این جلسه مسئولان اقتصادی دولت شرایط ناشی از تحریم‌های غرب را برای نمایندگان تشریح کردند و بر برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند برای مقابله با آثار احتمالی تحریم‌ها بر مسائل اقتصادی کشور تاکید کردند.

 این نماینده گفت: از جمله راهکارهایی که از سوی وزیر نفت در این جلسه ارائه شد، سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی نفت بود و تکید کرد که سرمایه‌گذاری در حوزه نفت در شرایط فعلی از ضروری‌ترین اقدامات است.

 یکی دیگر از نمایندگان  مجلس شورای اسلامی  گفت: در ادامه بررسی وضعیت اقتصادی کشور رئیس کل بانک مرکزی در خصوص گرانی‌های اخیر، قیمت ارز و مسائل بورس توضیحاتی را به نمایندگان ارائه داد.

 وی افزود: بر اساس توضیحات رئیس کل بانک مرکزی ارز مسافرتی لغو شده و فقط برای سفر عتبات، حج عمره و حج تمتع آن هم به مقدار بسیار کم ارز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

 این نماینده مجلس ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی همچنین در خصوص تاثیر افزایش ارز بر روی گرانی‌های اخیر نیز به نمایندگان توضیح داد.

 عضو کمیسیون بهداشت در خصوص اظهارات وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس نیز گفت: حسینی تحریم‌ها را تنها یکی از مولفه‌های تاثیرگذار روی گرانی‌های اخیر خواند و اعلام کرد که بودجه 1391 با توجه به شرایط جدید نیاز به بازبینی دارد.

 وی ادامه داد: وزیر بازرگانی نیز در این جلسه در خصوص آخرین شرایط واردات و صادرات و وضعیت این وزارتخانه در جابجایی ارز توضیحاتی را ارائه داد.

 وی در پایان در خصوص اظهارات وزیر نفت در صحن علنی مجلس، گفت: وزیر نفت نیز در این جلسه گزارشی از میزان صادرات نفت و وضعیت تولید، فروش و جابجایی نفت ایران ارائه داد.

کد خبر 178830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز