همشهری آنلاین: تنها پینگ‎پنگ‎باز زن ایران در بازی‎های المپیک لندن نتیجه نخستین دیدار خود را به حریفی از نیجریه واگذار کرد و از دور رقابت‎ها کنار رفت.

شهسواری

به گزارش مهر، ندا شهسواری نخستین پینگ‎پنگ‏باز ایران بود که رقابت‎های خود در بازی‎های المپیک لندن را آغاز کرد. این بازیکن در نخستین دیدارش که در ورزشگاه Excel برگزار شد به مصاف "اوشانایکه" از نیجریه رفت و با نتیجه 4 بر 3 متحمل شکست شد.

 ندا شسواری گیم نخست دیدار برابر "اوشانایکه" را با برتری 13 بر 11 خود تمام کرد اما در گیم دوم با نتیجه 11 بر 8 شکست خورد. نماینده تنیس روی میز زنان ایران گیم سوم را هم با همین نتیجه واگذار کرد اما رقابت پایاپای او با حریف آفریقایی‌اش باعث شد برنده 11 بر 9 گیم چهارم شود.

 شهسواری در حالیکه در مجموع چهار گیم 2 بر 2 با حریف خود مساوی بود، گیم پنجم را با اختلاف امتیاز بالا و با نتیجه 11 بر 4 واگذار کرد. البته این بازیکن با برتری مطلق و پیروزی 11 بر 5 در گیم ششم کار را به گیم هفتم و پایانی کشاند اما در این گیم با نتیجه 11 بر 3 شکست خورد و بازنده نهایی بازی شد.

 شهسواری مغلوب بازیکنی شد که پنجمین حضور متوالی در المپیک را تجربه می‎کند.

 شهسواری در حالی بازنده این دیدار شد که حریف آفریقایی او سال 1996 و همزمان با المپیک آتلانتا تا کنون حضور مستمر در بازی‌های المپیک داشته است و امسال با رده جهانی 292 پنجمین حضور المپیکی خود را تجربه می‎کند. این در حالی است که تنیس روی میز ایران تاکنون هیچ نماینده زنی در المپیک نداشته است و ندا شهسواری برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه این بازی‎ها شد.

 در هر صورت ندا شهسواری که با رنکینگ 491 در المپیک لندن شرکت کرد با پذیرفتن باخت 4 بر 3 مقابل "اوشانایکه" از دور مسابقات کنار رفت.

روز و ساعت مسابقه‌ 52 ورزشکار ایرانی در المپیک لندن

 نوشاد عالمیان دیگر نماینده تنیس روی میز ایران در بازی‎های المپیک لندن است. نخستین دیدار این پینگ‎پنگ‎باز کشورمان ساعت 22:30 امشب مقابل برنده دیدار "مایوسی آگبتولگو" از توگو  و"جوستین‌هان" بازیکن چینی الاصل استرالیا برگزار می‌شود. این دیدار نیز در ورزشگاه Excel برگزار می‎شود.

 عالمیان در صورت پیروزی در دیدار امشب حریف "تانگ پنگ" بازیکن هنگ‌کنگی می‎شود که رنکینگ 31 جهان را در اختیار دارد.

کد خبر 179053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز