گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: بیمه طلایی بازنشستگان آموزش و پرورش در بسته‌های جدیدی از سوی شرکت آتیه سازان حافظ ارائه شده‌است.

افشین مقصودی، ‌مدیرعامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ به خبرگزاری فارس گفت: شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ جهت عقد قرارداد با بازنشستگان آموزش و پرورش برای ارائه خدمات بیمه طلایی آمادگی کامل دارد، این شرکت چند بسته پیشنهادی به صندوق بازنشستگی کشوری ارائه کرده است و درصورت موافقت طرف قرارداد این کار انجام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری ازجمله بازنشستگان آموزش و پرورش تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان شرکت آتیه سازان حافظ هستند، افزود: ‌در بسته‌های پیشنهادی به صندوق بازنشستگی کشوری بخش‌های مختلف خدماتی برای بیمه طلایی بازنشستگان آموزش و پرورش درنظر گرفته شده است.

مقصودی در پاسخ به این پرسش که وزارت آموزش و پرورش چه مبلغی را برای بیمه طلایی به شرکت آتیه‌سازان حافظ پیشنهاد داده است؟ گفت: ما در این خصوص از طریق صندوق بازنشستگی کشوری عمل می‌کنیم و پیشنهاد‌هایی را به این صندوق ارائه کرده‌ایم.

خریداران بیمه طلایی

بیمه طلایی بازنشستگان وزارت‌آموزش و پرورش به خدماتی گفته شد که قرار بود از سوی شرکت بیمه ایران به بازنشستگان این وزارتخانه ارائه‌ شود.این قرارداد از ابتدای دی‌ماه سال 90بر پایه‌‌ تفاهمنامه‌ای میان شرکت بیمه ایران از یک سو و وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری (به نمایندگی از بازنشستگان) از سوی دیگر منعقد شد.

چهار‌ماه بعد بدون هیچ توضیحی اعلام شد که این قراداد فسخ شده و این موضوع سبب بروز ناراحتی بازنشستگان آموزش و پرورش شد. آنها با اعلام اینکه با پرداخت حق بیمه ماهانه‌شان در موعد مقرر در زمینه انجام تعهداتشان در برابر شرکت بیمه ایران کوتاهی نکرده‌اند خواستار ادامه ارائه خدمات از سوی شرکت بیمه ایران شدند. این اعتراض‌ها راه به جایی نبرد و قرارداد از اردیبهشت 91لغو شد، ‌بعدها چند دلیل برای این نوع فسخ قرارداد اعلام شد که عبارت بودند از اینکه بازنشستگان همزمان از دو بیمه تکمیلی درمان استفاده کرده‌اند.

بازنشستگان وزارت‌آموزش و پرورش در این ماه‌ها علاوه بر پرداخت حق بیمه تکمیلی درمان (طلایی)‌به شرکت بیمه ایران حق بیمه تکمیلی دیگری نیز به شرکت آتیه سازان حافظ پرداخت کرده بودند که این عمل خلاف قانون شمرده شد. دلیل دیگری که عنوان شد واریز نشدن حق بیمه تکمیلی از سوی وزارت‌آموزش و پرورش به شرکت بیمه ایران بود که در این میان بین صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت آموزش و پرورش اختلاف نظر وجود داشت و با وجود اینکه حق بیمه تکمیلی درمان از حقوق ماهانه بازنشستگان کسر شده بود اما به‌دلیل تخلف یکی از این دو دستگاه حق بیمه به‌حساب شرکت بیمه‌گر واریز نشده بود، بنابراین شرکت بیمه ایران توانایی ادامه اجرای قرارداد را نداشت.پس از آن بازنشستگان آموزش و پرورش تحت پوشش بیمه تکمیلی شرکت آتیه سازان حافظ قرار گرفتند.

خسارتی پرداخت نشد

پس از اعلام لغو قرارداد بازنشستگان آموزش و پرورش با بیمه ایران، هیچ خسارتی به بازنشستگان پرداخت نشد با اینکه به آنان فرصت داده شد تا مدارک لازم را برای اثبات هزینه‌های درمانی‌شان ‌که مربوط به چهار ماه‌ برقرار بودن قرارداد بیمه بود را به دفتر بیمه ایران تحویل دهند تا پس از انجام بررسی‌های کارشناسی خسارت‌هایشان را دریافت کنند اما این پرداخت خسارت تا‌کنون انجام نشده است.

به بازنشستگان گفته شد که حداکثر دو هفته پس از تحویل مدارک در موعد مقرر می‌توانند خسارتشان را دریافت کنند که با گذشت 2‌ماه از موعد تعیین شده هنوز این خسارت‌ها پرداخت نشده است و علت این عدم‌پرداخت نیز واریز نشدن حق بیمه به‌حساب شرکت بیمه ایران عنوان شده است.در حال حاضر گروه زیادی از بازنشستگان با وجود تحمل هزینه‌های درمانی نتوانسته‌اند خسارت‌هایشان را دریافت کنند.

بیمه طلایی از کجا آمد

تفاهمنامه بیمه مازاد درمان فرهنگیان بازنشسته کشور که عنوان بیمه طلایی به‌خود گرفته است، در تاریخ 19آذر‌ماه بین وزارت آموزش و پرورش و بیمه ایران منعقد‌ و مقرر شد که از اول دی‌ماه اجرایی شود. براساس این تفاهمنامه بیمه‌شدگان عبارتند از تمام بازنشستگان بیمه‌گذار (با ارائه رضایتنامه به بیمه‌گذار مبنی بر موافقت با پوشش بیمه‌ای) به اتفاق تمام اعضای خانواده و موظفین که به‌عنوان بیمه‌شده معرفی شده‌اند و حداقل 70درصد آنان باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

براساس تفاهمنامه بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته درباره تمام هزینه‌های بستری یا سرپایی مربوط به بیماری‌های خاص و بیماری‌های صعب‌العلاج، درصورت مراجعه به مراجع درمانی طرف قرارداد بیمه‌گر، فرانشیز اعمال نخواهد شد.حق سرانه ماهانه مبلغ 170هزار ریال (با احتساب چهار درصد مالیات بر ارزش افزوده متعلقه) است (با توجه به اینکه بخشی از حق بیمه توسط صندوق بازنشستگی کشوری و بخشی توسط بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود، بیمه‌گذار تعهد می‌کند نسبت به جمع‌آوری و پرداخت آن به بیمه‌گر اقدام کند).

این نوع بیمه با استقبال خوب بازنشستگان روبه‌رو شد و فسخ قرارداد موجب بروز نارضایتی ‌ آنان شده است.در این شرایط و با توجه به گفته‌های مدیرعامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ باید منتظر بود و دید که آیا این شرکت می‌تواند خدمات همانندی را به بازنشستگان ارائه دهد؟

کد خبر 179083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز