گروه شهری: مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از احداث یک پارکینگ تمام مکانیزه جدید در منطقه یک شهرداری تهران خبرداد.

حسن آقایی با بیان این مطلب اظهار کرد: پارکینگ تمام مکانیزه‌ای در ضلع شمالی بقعه امامزاده علی اکبر(ع) در میدان چیذر در دست احداث است که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تا خردادماه سال آینده این پارکینگ تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه این پارکینگ کاملاً مطابق بر تکنولوژی‌های روز دنیا خواهد بود، گفت: پارکینگ مکانیزه‌ای که در میدان چیذر در دست احداث است، ظرفیت پارک 160خودرو را دارد.

آقایی ادامه داد: این پارکینگ در 14طبقه احداث می‌شود که 11طبقه آن بالاتر از سطح زمین و سه طبقه زیر زمین خواهد بود. وی تصریح کرد:عملیات اجرایی احداث این پارکینگ آغاز شده است و مدت زمان اجرای پروژه یک سال پیش‌بینی شده که بر این اساس امیدواریم تا اوایل خرداد سال آتی پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری شود. وی خاطرنشان کرد: ما پیش از هر چیز باید نسبت به توسعه هرچه بیشتر حمل‌ونقل عمومی در شهر اقدام کنیم و پس از تکمیل شبکه باید در جاهایی که ضرورت دارد نسبت به احداث پارکینگ‌های عمومی اقدام شود.

بهره‌برداری از پارکینگ چرخ و فلکی

این در حالی است که دو پارکینگ مکانیزه چرخ و فلکی نیز در شمال تهران روز گذشته به بهره‌برداری رسید.پوریا محمدیان، معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری منطقه یک با بیان خبر فوق اظهار داشت: کمبود زمین و گرانی آن از یک سو و افزایش خودرو در معابر شهر تهران و پارک‌های حاشیه‌ای، احداث پارکینگ‌های همسطح و غیرهمسطح عادی و مکانیزه را در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه قرار داده است.

به گفته این مقام مسئول، با هماهنگی‌های صورت گرفته دو دستگاه پارکینگ مکانیزه چرخ و فلکی با ظرفیت هر دستگاه 12واحد در مقابل ساختمان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه در ناحیه شش و محله ازگل با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. وی خاطرنشان ساخت: سیستم پارکینگ‌های مکانیزه چرخ و فلکی یکی از گزینه‌های افزایش ظرفیت پارک بوده و این امکان را فراهم می‌آورد که بدون صرف هزینه‌های خرید زمین، ساخت آسانسور و رمپ و لوپ‌های مورد نیاز در پارکینگ‌های معمولی، ظرفیت فضای هر جای پارک تا شش برابر افزایش یابد.

کد خبر 179094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز