مدیر امور سهام گروه خودروسازی سایپا گفت: بانک مرکزی بخشنامه مربوط به پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی را برای اجرا، ابلاغ کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ایران، مجید سوری افزود: درپی ابلاغ بخشنامه پرداخت این تسهیلات به بانک‌ها، فرایند اداری برای دریافت این وجه درحال انجام است اما این فرایند زمان‌بر خواهد بود. وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات دو هزار میلیاردی به‌خودروسازان، تأثیر قابل توجهی در حل مشکل کمبود نقدینگی این شرکت‌ها خواهد داشت، افزود: جزئیات و شرایط پرداخت این تسهیلات هنوز مشخص نشده است. سوری همچنین به موضوع اولویت‌بندی ارزی و مصوبه کارگروه حمایت مبنی‌بر گشایش اعتبار ارزی اشاره کرد و گفت: قطعه‌سازان برای تأمین ارز با مشکلاتی مواجه شده‌اند که با قرار گرفتن برخی از آنها در فهرست دریافت ارز دولتی، این مشکل تا حدودی برطرف خواهد شد.

براساس مصوبه نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کارگروه حمایت از تولید، مبلغ 10هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هریک از خودروسازان اختصاص دادند. در این مصوبه تصریح شده است که مبلغ مذکور باید حداکثر ظرف مدت یک‌ماه، ازطریق بانک‌های عامل به شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو پرداخت شود. همچنین این دو شرکت باید حداقل 60درصد تسهیلات یادشده را با نظارت وزیر صنعت، معدن و تجارت به مطالبات قطعه‌سازان طرف قرارداد خود اختصاص دهند.

تسریع و تسهیل در گشایش اعتباری ارزی ورود مواداولیه و قطعات موردنیاز صنعت خودرو و قطعه‌سازی‌ خودرو با نرخ ارز مرجع از دیگر مصوبات کارگروه حمایت از تولید بود. این مصوبه، 27تیرماه از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد ابلاغ شده است.

کد خبر 179197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز