همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: بزرگراه‌های شهیدان زین‌الدین و خرازی تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسند و شبکه بزرگراهی تهران امسال به ۵۳۰ کیلومتر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، مازیار حسینی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بزرگراه شهید زین‌الدین حدفاصل پل شهید قائمی تا سه راه آزمایش که حدود ۵ کیلومتر است در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: افرادی که از جاده هراز وارد تهران می‌شوند در اولین ورودی تهران به نام بزرگراه شهید بابایی قرار می‌گیرند. بین بزرگراه‌های بسیج و شهید بابایی این ورودی به عنوان ورودی جدید شهر تهران در حال احداث است.

وی با بیان اینکه یک قوس شعاعی مابین منتهی‌الیه شرقی و غربی تهران با محوریت بزرگراه همت و طرفین آن بزرگراه‌های شهید خرازی و زین‌الدین متصل می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته حدفاصل بزرگراه امام علی (ع) تا پل شهید قائمی از بزرگراه شهید زین‌الدین به طول ۷. ۵ کیلومتر افتتاح شد و امسال پرونده این پروژه بسته می‌شود.

حسینی افزود: پروژه شهید زین‌الدین از سال ۸۷ شروع شده و ین پروژه تا قبل از بزرگراه امام علی‌ (ع) رکوردار بیشترین معارض ملکی بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر که حدود ۱۵ کیلومتر مسیر در این تکه از بزرگراه شهید زین‌الدین پایان شهریور ماه افتتاح می‌شود، گفت: از این ۱۵ کیلومتر تقریبا پنج کیلومتر طول مسیرهای تندرو، ۷. ۵ کیلومتر مسیر کندرو و ۲. ۵ کیلومتر راه‌های دسترسی است.

حسینی با اشاره به ساخت پل وفادار در این پروژه اظهار داشت: این پل هزار و ۴۵ کیلومتر طول دارد و بزرگ‌ترین پل پیش‌تنیده کشور است.

وی افزود: در حوزه پل‌سازی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و عمدتا مشاوران به سمت احداث پل‌های پیش‌تنیده می‌روند.

معاون شهردار تهران درباره مشکلات احداث پل وفادار گفت: از مشکلات احداث پل وفادار، در بیش از دو سوم طول این پل معارض بزرگی به نام لوله‌های ۱۴۰۰ میلیمتری و ۸۰۰ میلیمتری آب بود که با هماهنگی آب و فاضلاب تهران این مشکل حل شد.

حسینی با تاکید براینکه تا پایان شهریور پرونده دو بزرگراه به نام‌های شهید خرازی و شهید زین‌الدین بسته می‌شود، افزود: شبکه بزرگراهی تهران تا پایان سال ۱۳۹۱ به ۵۳۰ کیلومتر می‌رسد و در سال جاری حدود ۲. ۵ برابر کل سابقه شهری کشور تونل به شهر اضافه می‌شود.

معاون شهردار تهران درباره عمر مفید سازه‌‌ها بیان داشت: عمر مفید ساز‌ها به طور معمول ۵۰ سال پیش بینی می‌شود اما تونل نیایش و صدر عمری ۱۰۰ ساله دارند.

کد خبر 179253
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز