دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشگاه گیلان از سال 1346 با عنوان مدرسه عالی بازرگانی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در سال 1353 به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسید و در سال‌های 55 - 1354 در چارچوب قرارداد بین دولت‌های ایران و آلمان غربی سابق، دانشگاه گیلان ، تاسیس شد.

این دانشگاه از سال 1356 فعالیت‌های آموزشی خود را با پذیرش 155 دانشجو در 9 رشته تحصیلی آغاز کرد.

در سال 1356 مدرسه عالی مدیریت و مدرسه عالی بازرگانی که تنها مراکز آموزش عالی در استان گیلان بودند با دانشگاه گیلان ادغام و فعالیت های آموزشی آن تا پایان سال تحصیلی 1358 با تعداد 605 نفر دانشجو در 14 رشته تحصیلی ادامه یافت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه گیلان بطور مستقل و بدون وابستگی به آلمان، فعالیتهای آموزشی خود را در 8 رشته تحصیلی و با حدود 500 دانشجو از سرگرفت و با رشد و گسترش آموزش عالی در کشور، دانشکده های علوم پایه ، فنی،علوم کشاورزی،علوم انسانی و پزشکی ساخته شد و پس از آن نیز دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده منابع طبیعی و معماری و هنر تاسیس شدند.

در طی سال های 1384 تاکنون روند رشد و توسعه دانشگاه گیلان با شتاب بیشتری ادامه یافته و دانشکده های علوم ریاضی، مهندسی مکانیک، فناوری نوین و پردیس بین الملل در منطقه آزاد انزلی و پژوهشکده حوزه آبی خزر راه اندازی شد.

این دانشگاه در حال حاضر با 8 دانشکده و یک واحد بین المللی و دو پژوهشکده( حوضه آبی دریای خزر و گیلان شناسی) با 440 عضو هیئت علمی،بیش از 17000 هزار دانشجو و به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است و سالانه بیش از 3800 نفر دانشجو را در195 رشته - گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی ( 62 رشته- گرایش) ، کارشناسی ارشد (93 رشته-گرایش) و دکتری (40 رشته- گرایش) برای دوره های روزانه ، شبانه و بین الملل پذیرش می نماید .

دانشکده های دانشگاه گیلان:
دانشکده ادبیات و علوم انسانی
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
دانشکده علوم پایه
دانشکده علوم ریاضی
دانشکده علوم کشاورزی
دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده معماری و هنر
دانشکده منابع طبیعی

از دیگر واحدهای این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
مرکز کامپیوتر و فنآوری اطلاعات
دفتر ارتباط با دانش آموختگان
دفتر ارتباط با صنعت و کشاورزی
دفتر کارآفرینی

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 179283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز