گروه اجتماعی: پس از ماه‌ها کشمکش بین وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرای طرح بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته، نظر صندوق بازنشستگی به کرسی نشست تا عملا بیمه طلایی به مسی تغییر رنگ دهد.

وزیر آموزش و پرورش پس از ماه‌ها وعده برای راه‌اندازی مجدد بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته، با عذرخواهی از آنها به‌علت توقف اجرای بیمه طلایی اعلام کرد: از لحاظ قانونی امکان ادامه اجرای بیمه طلایی توسط آموزش و پرورش وجود ندارد، البته استفاده از مزایای بیمه طلایی حق طبیعی این قشر است.

حمید‌رضا حاجی‌بابایی در این‌باره به ایسنا گفت: آموزش و پرورش به‌خاطر معلمان بازنشسته پیشتاز اجرای بیمه طلایی بازنشستگان شد، درحالی‌که این موضوع ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد و تنها از سر دلسوزی پیگیر این بیمه بودیم.وی اظهار کرد: مقرر شده بود وزارت رفاه بخش زیادی از کارهای مربوط به این بیمه را انجام دهد و آموزش و پرورش نیز آماده هرگونه کمک و همکاری بود، ولی چون بازنشستگان تحت پوشش وزارتخانه و سازمان‌های دیگری هستند، آموزش و پرورش کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بازنشستگان فرهنگی تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و براساس تفاهمنامه مقرر شد این مبلغ و مبلغ عائله‌مندی در اختیار بیمه ایران قرار بگیرد تا بیمه نقره‌ای بازنشستگان فرهنگی طلایی شود، اما آنها قرارداد را امضا نکردند، چرا که ترجیح آنها برای انعقاد قرارداد با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ بود.

البته حاجی‌بابایی توضیح نداده که چرا با وجود اطلاع از این روند چند‌ماه به آنان وعده امروز و فردا داده است، هر چند قرارداد منعقده آذر‌ماه 90هم چندان کارایی نداشت و آنطور که بازنشستگان می‌گویند بیمه ایران به دلایل مختلف از پرداخت هزینه‌های درمان آنها طی مدت قرارداد خودداری کرده است.

بیمه، چگونه طلایی شد

تفاهمنامه بیمه مازاد درمان فرهنگیان بازنشسته که لقب بیمه طلایی به‌خود گرفت 19آذر‌ماه 90بین وزارت آموزش و پرورش و بیمه ایران منعقد‌ و مقرر شد که از اول دی‌90 اجرایی شود. براساس این تفاهمنامه فرهنگیان بازنشسته درباره تمام هزینه‌های بستری یا سرپایی مربوط به بیماری‌های خاص و بیماری‌های صعب‌العلاج، درصورت مراجعه به مراجع درمانی طرف قرارداد بیمه‌گر، فرانشیز اعمال نخواهد شد. بیمه طلایی با اقبال بازنشستگان روبه‌رو شد و فسخ قرارداد موجب بروز نارضایتی آنان شد و پس از آن بارها حاجی‌بابایی اعلام کرده این موضوع به آموزش و پرورش ربطی ندارد اما برای رفاه حال فرهنگیان بازنشسته آن را پیگیری می‌کند.

فقط آتیه‌سازان حافظ

درحالی‌که وزارت آموزش و پرورش بر تمدید قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته اصرار می‌ورزید و دلیل آن را رضایت بازنشستگان از خدمات بیان می‌کرد، صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد بیمه آتیه‌سازان حافظ برنده مناقصه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تحت پوشش سازمان بازنشستگی کشوری شده است.

بیمه طلایی در بسته‌های جدید

چندی پس از آن مدیرعامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ اعلام کرد که بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی در بسته‌های جدیدی از سوی شرکت آتیه سازان حافظ ارائه شده‌است.افشین مقصودی در این‌باره به خبرگزاری فارس گفت: شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ جهت عقد قرارداد با بازنشستگان آموزش و پرورش برای ارائه خدمات بیمه طلایی آمادگی کامل دارد. این شرکت چند بسته پیشنهادی به صندوق بازنشستگی کشوری ارائه کرده است و درصورت موافقت طرف قرارداد این کار انجام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه اکنون همه بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری ازجمله بازنشستگان آموزش و پرورش تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان شرکت آتیه سازان حافظ هستند، افزود: ‌در بسته‌های پیشنهادی به صندوق بازنشستگی کشوری بخش‌های مختلف خدماتی برای بیمه طلایی بازنشستگان آموزش و پرورش درنظر گرفته شده است. به هر روی به‌نظر می‌رسد بازنشستگان از بیمه طلایی محروم شده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا خدمات‌دهی شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ مانند بیمه ایران رضایت بازنشستگان را به همراه دارد یا نه؟

کد خبر 179469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز