چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: تاکنون چند بار این جمله که چیزی ندارم بپوشم را تکرار کرده‌اید؟ این جمله به دلیل نداشتن لباس نیست بلکه به علت نامرتب بودن و پیدا نکردن لباس مناسب یک میهمانی است که منجر به بی‌توجهی به داشته‌ها می‌شود.

نکات لازم برای مرتب ماندن کمدها

پیدا کردن لباس از کمدی که خوب چیده شده و مرتب باشد، راحت‌تر است. یادتان باشد چه فضای کمی داشته باشید و چه اتاق‌خواب و کمد بزرگی در اختیارتان باشد، کمد شما باید به زیبایی یک بوتیک باشد. با رعایت 10 نکته زیر تغییر اساسی در کمد خود به‌وجود آورید:

1- ابتدا از دست چیزهای بی‌استفاده خلاص شوید. لباس‌های شکافته و لک‌شده را دور بریزید و چیزهایی را که نمی‌پوشید، ببخشید. برای این کار سبدی را ته کمد بگذارید و لباس‌هایی را که نمی‌پوشید داخل آن بیندازید. هرچند وقت یکبار آن را خالی کنید.

2- لباس‌ها را دسته‌بندی کنید. ژاکت‌ها را کنار هم آویزان کنید. تاپ‌ها، بلوزها و شلوارها را به ترتیب کنار هم بگذارید. تی‌شرت‌ها را بر اساس رنگشان تقسیم‌بندی کنید و روی قفسه‌ها قرار دهید. این کار، مانع پوشیدن رنگ‌های تکراری در هر روز می‌شود.

لباس کار را نزدیک و در دسترس و لباس‌های رسمی را دورتر بگذارید.

3- حداقل سه کت سیاه، سفید و رنگی داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را با سایر لباس‌های خود ست کنید.

در صورتی که بودجه محدودی برای خرید لباس دارید، سعی کنید حتما یک کت مشکی داشته باشید تا در مناسبت‌های مختلف کاری یا تفریحی آن را با لباس‌های دیگر هماهنگ کنید.

moreآشنایی با استفاده بهینه از کمد دیواری

4- فضا ایجاد کنید
اگر فضای کمی دارید، سعی کنید با استفاده از طبقات پارچه‌ای باکس‌مانند که به میله لباس وصل می‌شوند، جای مناسبی برای وسایل متفرقه مانند پارچه‌های باارزش، کلاه و غیره ایجاد و از خراب شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

5- وسایل ریز را تقسیم‌بندی کنید
اگر جای خاصی برای بدلیجات مانند گوشواره‌، گردنبند و ... ندارید، آن‌ها را داخل کاور مخصوص قرار داده، داخل کمد یا پشت در آویزان کنید. به این ترتیب همه چیز را خواهید دید و با تا کردن، امکان حمل راحت آن هنگام مسافرت وجود دارد.

6- هر چیز را در جای مخصوص خود قرار دهید
برای لباس‌های زیر، جوراب‌ها، کمربند و غیره جعبه‌های پارچه‌ای در اندازه‌های متفاوت تهیه کنید. آن‌ها را داخل کمد یا دراور قرار دهید و در صورت عدم استفاده با جمع کردنشان در جا صرفه‌جویی کنید.

7- از چوب لباسی‌های مناسب استفاده کنید.

8- این مدل جعبه‌ها، از کفش در برابر گردوغبار محافظت می‌کند. ضمن آن که امکان رویت و انتخاب آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر است. در صورت عدم دسترسی به این نوع خاص، آن‌ها را در جعبه‌های اصلی خود بگذارید و روی آن‌ها عکس کفش را بچسبانید. کفش‌ها را طبق فصل و مدل آن‌ها داخل جاکفشی بچینید.

کمد

9- اتاق بچه‌ها را با مکعب‌های چوبی خلوت کنید و داخل آن‌ها اسباب بازی، کتاب و وسایل مختلف قرار دهید. با این روش دسترسی بچه‌ها به آن‌ها آسان‌تر است. با روی هم گذاشتنن جعبه‌ها، وسایل به راحتی جمع می‌شوند.

10- در مورد کمد بچه‌ها سعی کنید جای میله‌ها قابل تغییر باشند تا همزمان با رشد آن‌ها امکان جابه‌جایی و بالا بردن میله وجود داشته باشد.

سعی کنید طبقاتی که برای بلوز و ژاکت‌ها استفاده می‌کنید نیز قابل تنظیم باشند. از طبقات بالاتر برای چیزهای کم‌استفاده، لباس‌های فصل بعد یا خیلی رسمی استفاده کنید.

http://mom.me

کد خبر 179527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز