همشهری‌آنلاین: داور آلمانی دیدار علی مظاهری و بوکسور کوبایی، داوری از ترکمنستان و یک مسئول مسابقات بوکس که اهل جمهوری آذربایجان است به علت قضاوت‌های بسیار مغرضانه در رقابت‌های چهارشنبه 11 مرداد در المپیک لندن از سه روز محرومیت تا اخراج از بازی‌ها جریمه شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز،‌ این قضاوتها پراشتباه باعث شد تا مسابقات بوکس چهارشنبه شب به شب اعتراض، جنجال و شرمساری مبدل شود.اتفاقاتی که یک دهه قبل چهره بوکس و فدراسیون بین المللی - آیبا را کاملا خدشه‌دار کرده بود.

به همین دلیل مسئولان آیبا اعلام کردند، ایشانقلی مرادنیازوف ترکمنستانی و آقاجان آبی یف مسئول فنی فدراسیون بین المللی از جمهوری آذربایجان از لندن به خانه های خود فرستاده شدند و فرانک شارماخ داور آلمانی که علی مظاهری بوکس وزن 91- کیلوی ایران را در 58 ثانیه سه اخطاره و حذف کرد نیز تنها 5 روز از قضاوت مسابقات تعلیق شد.

وو چینگ کو رییس آیبا گفت: واقعا از اینکه ناچار شدم چنین تصمیم هایی بگیرم متاسف هستم. نگرانی همیشگی ما حفظ بوکس از قضاوتهای مغرضانه و رعایت بازی جوانمردانه بوده و خواهد بود.من به زودی تمام تصمیم های لازم برای رفع این نقیصه را خواهم گرفت.تنها یک حقیقت وجود دارد و ما همیشه به دنبال آن هستیم.

مرادنیازوف در مسابقه خروس وزن با وجود آنکه ماگومد عبدل حمیداف آذربایجانی در راند پایانی مسابقه 6 بار ناک اوت شد اما مسابقه را متوقف نکرد.در این مسابقه ساتوشی شیمیزو از ژاپن که با 7 امتیاز تا راند آخر از حریف پیش بود با 5 امتیاز بازنده معرفی شد.

آیبا پس از اعتراض ژاپنی ها نتیجه را بازگرداند و اعلام کرد مراد نیازوف حداقل سه بار باید شمارش می‌کرده است.

همچنین آبی یف به علت رعایت نکرده مقررات ارتباط برقرار نکردن با تیم کشورش به عنوان یک مسئول کمیته بین المللی از ادامه رقابتها کنار گذاشته شد.

شارماخ نیز به علت اینکه مظاهری را در مسابقه سنگین وزن خیلی زودتر از انتظار قانونی و در راند دوم در مسابقه برابر خوسه لاردوئت کوبایی سه اخطاره کرد، 5 روز محروم شد.

البته فدراسیون ایران در این مورد در مهلت قانونی اعتراض نکرد و آیبا اعلام کرد زمان مهلت قانونی اعتراض گذشته است. مظاهری داور را به تبانی متهم کرد.

همچنین کمیته المپیک اوکراین اعلام کرد از قضاوت دیدار اوهان خیتروف بوکس میان وزن خود مقابل آنتونی اوگوگو انگلیسی به دیوان داور ورزش شکایت می‌کند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز