همشهری آنلاین: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به نحوه تدوین کارنامه فرهنگی در این دانشگاه، تاکید کرد که توجه به فعالیت‌های قرآنی در صدر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد قرار دارد.

محمدمهدی مظاهری در گفتگو با مهر، در خصوص برنامه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای شرکت در تدوین کارنامه فرهنگی هم راستا با تدوین کارنامه فرهنگی در وزارت علوم، اظهار داشت: ارایه کارنامه مستلزم نظارت دقیق و عادلانه بر فعالیتهای واحدهای دانشگاهی است و این نظارت باید منتج به دستاوردهای با ارزش شود که نظارت و ارزشیابی بر اساس شاخصهای اصلی و مهم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: بدیهی است تمرکز بر شاخص‌های غیر ضروری و وانهادن شاخصهای اصلی نمی تواند دورنمای صحیحی از وضعیت فرهنگی دانشگاهها بدست دهد.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، تکلیف فرهنگی دانشگاهها باید بر اساس برنامه ای منسجم باشد که پیش از این در اختیار آنها قرار گرفته است. بر اساس این معیارها می توان یک نظارت منسجم و امتیازدهی دقیق از وضعیت فرهنگی واحدهای دانشگاهی به عمل آورد.
مظاهری در ادامه خاطرنشان کرد که معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد چندین سال است که مجموعه برنامه های فرهنگی منسجمی را تدوین و به مناطق و واحدهای دانشگاهی ابلاغ می کند و راهبردها، اهداف و برنامه ها اجزای اصلی این مجموعه است که سالانه مورد بازنگری قرار می گیرد.

وی گفت: به منظور میزان کارایی و اثربخشی فعالیتهای فرهنگی معطوف به هدف، نظارت و ارزشیابی فرهنگی واحدها صورت می پذیرد. به جهت اهمیت بحث نماز، قرآن و عترت، فرهنگ عفاف و پوشش اسلامی، نشریات دانشجویی و پژوهشهای فرهنگی، ارزیابیهای مستقلی نیز بر اساس این شاخصها صورت می پذیرد که مجموعه آن منتهی به صدور کارنامه فرهنگی می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد تاکید کرد که ارزیابی معاونت فرهنگی دانشگاه از فعالیتهای فرهنگی واحدهای دانشگاهی در امر توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت همچنین پژوهشهای فرهنگی پایان یافته و سایر موارد نیز در حال انجام است.

مظاهری اعلام کرد که با جمع بندی این محورها، کارنامه دقیقی از فعالیتهای فرهنگی دانشگاه آزاد ارایه خواهد شد که آینه تمام نمای فرهنگ در دانشگاهها خواهد بود.

کد خبر 179809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز