گروه اقتصادی: معاون وزیر راه و شهرسازی از تفاهم با دو پیمانکار ایرانی برای احداث قطعات دو و سه آزادراه تهران- شمال خبر داد.

تونل

به گزارش همشهری، قطعات مذکور از زمان آغاز به‌کار عملیات اجرایی در این پروژه تا‌کنون شاهد فعالیت چندانی نبوده و در سال‌های اخیر پیمانکاران مختلف داخلی و خارجی را تجربه کرده‌ که البته هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است. آیا این بار با پیمانکاران جدید طلسم این قطعات شکسته می‌شود؟

احمد صادقی به خبرنگار ما گفت: براساس تفاهمات انجام شده، پیمانکاران ایرانی قبول کرده‌اند که فعالیت‌های ساخت این دو منطقه را برعهده بگیرند. به گفته او، تفاهمات نهایی درخصوص شیوه اجرا هفته آینده انجام خواهد شد. البته پیش از این نیز دو کنسرسیوم ایرانی برای ورود به این مناطق اظهار آمادگی کرده بودند که به‌دلیل اختلاف نظر در مورد قیمت با وزارت راه و شهرسازی قرارداد نهایی با آنها منعقد نشد اما این بار صادقی احتمال بالایی برای انعقاد این قرارداد قائل است و می‌گوید:

بلافاصله پس از مذاکرات نهایی، سازندگان وارد فاز انجام مطالعات شده و درصورت تصویب این مطالعات، کار احداث مسیر را آغاز خواهند کرد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل همچنین خبرهای دیگری هم برای مسافران شهرهای شمالی کشور داشت.

صادقی خاطرنشان کرد: عملیات اصلاح مسیر در جاده هراز هم در تمام قطعات به‌صورت فعال وجود دارد. به گفته او، تونل گردنه امامزاده‌هاشم(ع) به طول سه هزار و 200متر قبل از فصل سرما مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و عملیات عمرانی تونل دوم هم به همین طول در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. صادقی افزود: این تونل با عبور از کنار رودهن، مستقیما به پردیس متصل می‌شود که تأثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی این جاده خواهد داشت.

کد خبر 179886
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز